Blokada morskih puteva u moreuzu Bab el Mandeb i duž Crvenog mora uzima danak u globalnoj trgovini hranom, uzrokujući rast cena, rekao je Oleg Kobjakov, direktor ruskog ogranka Organizacije hranu i poljoprivredu UN.
"Hutska blokada Bab el Mandeba i Crvenog mora ima negativan uticaj na svetsku trgovinu hranom. Troškovi iznajmljivanja broda za putovanje ovom rutom su se skoro učetvorostručili, dok je teretni saobraćaj opao za 30 odsto", rekao je on u intervjuu za TASS.
Kobjakov je takođe izjavio da najveće svetske trgovačke kompanije odbijaju da prevoze robu kroz Crveno more.
"Ovo je poremetilo već uspostavljene lance snabdevanja. Vlasnici teretnih brodova su prinuđeni da koriste obilaznu putanju, pa plovila šalju oko Rta Dobre nade kako bi iz Azije doputovali do Evrope. Ova ruta je 8.000 kilometara duža, potrebno je 10 do 14 dana više da bi se prešla, što dovodi do povećanja potrošnje goriva za 15 odsto u proseku", rekao je on.
Ruski zvaničnik je dodao i da je kao posledica toga, došlo do rasta cena hrane, čime je smanjena dostupnost prehrambenih proizvoda krajnjem potrošaču.
Kobjakov je zatim podelio i stav glavnog ekonomiste Organizacije za hranu i poljoprivredu Maksima Torera, koji je on izneo na Svetskom forumu za hranu i poljoprivredu u Berlinu:
"Došlo je do povećanja rizika u Crvenom moru, Crnom moru, a postoje i problemi sa kojima ćemo se suočiti zbog nižeg vodostaja u Panamskom kanalu - ključnom plovnom putu za prevoz robe u svetu".