Sve su osetnije zabrinjavajuće težnje nekada marginalizovanog, a sada sve glasnijeg dela američke javnosti da relativizuje zločin pedofilije. Od zahteva da se pedofili u javnom diskursu preimenuju u "osobe koje seksualno privlače maloletnici", do promovisanja predstava i tekstova u kojima su zlostavljači žrtve, a deca i javnost bezosećajni negativci. Problem sa tolerisanjem pedofilije na Zapadu se širi i rasplamsava.
Donald Tramp junior, sin bivšeg predsednika SAD, ukazao je na Tviteru na licemerje Zapada koje se ogleda u tome što, iako se i same bore sa problematičnim moralnim pitanjima, zapadne zemlje trenutno oštro osuđuju Katar zbog zabrane promocije LGBT pitanja na Svetskom prvenstvu u fudbalu i zahteva da posetioci ispoštuju njihove tradicionalne vrednosti.
"Zapad koji žmuri na pedofiliju i seksualizaciju dece i nameće vakcinaciju ljudima protiv njihove volje, zaista nije na moralnoj visini da Kataru prebacuje to što Svetsko prvenstvo u fudbalu sprovodi u skladu sa svojim uverenjima", napisao je Tramp Mlađi na Tviteru.
"Pedofil se postaje još u materici"
U svetlu zapadne "kulture osvešćenosti" i težnji liberalnih "boraca za društvenu pravdu", normalizacija i "davanje ljudskog lica" pedofilima i pedofiliji poslednjih nekoliko godina u SAD je uzela zabrinjavajući zamah.
Američki mediji postaju sve blagonakloniji prema toj, verovatno i najužasnijoj vrsti zločina, te je pre nekoliko meseci "Ju-Es-Ej Tudej" objavio članak pod naslovom "Kako javnost pogrešno razume pedofiliju?", koji je zbog burne reakcije čitalaca naknadno uklonjen.
Kako tim povodom navodi britanski "Dejli mejl", u članku se tvrdi da se pedofilija kod ljudi razvija "dok su još u materici", da ljudi pedofiliju pogrešno razumeju kao "akciju", a da je ona zapravo "samo" stanje u kome osobu "seksualno privlače maloletna lica".
"Ju-Es-Ej Tudej" je čak promovisao članak na Tviteru opisom "mislimo da znamo šta je pedofilija, ali je mnogo toga što ne razumemo kako treba".
Donald Tramp junior je i tada reagovao serijom tvitova, upozoravajući da američki list pokušava "da razume" i destigmatizuje pedofiliju, prenosi "Dejli mejl".
Predatori su samo "uznemirene duše"
Najnoviji "doprinos" normalizaciji pedofilije u Americi dolazi iz sfere umetnosti, a podržavaju ga i mediji glavnog toka – u pitanju je pozorišni komad "Daunstejt" autora Brusa Norisa koji se trenutno igra na Brodveju u Njujorku.
Norisu se, kako afirmativno piše "Vašington post", postavlja pitanje "koji stepen saosećanja društvo treba da ima prema zlostavljačima i silovateljima", pri čemu se "naš emocionalni fokus pomera na počinioce".
Kritičari "Vašington posta" oduševljeno konstatuju da u predstavi "Daunstejt" "predatori koji su odslužili zatvorske kazne nisu prikazani kao čudovišta, već kao komplikovane, uznemirene duše", a da suprotno intuiciji gledalaca, najnegativniji i "najneprijatniji" lik u komadu nije pedofil i zločinac, već žrtva.
Autor "Daunstejta" je u svojoj zamisli da probudi saosećanje za pedofile otišao toliko daleko, da je čak protagonistu zlostavljača, "nekadašnjeg učitelja klavira spokojnog raspoloženja", ostavio u invalidskim kolicima. Da je ovaj potez "pomalo jeftin" priznaje čak i "Vašington post".
Američki list ipak, bez imalo zadrške, entuzijastično navodi da "dramaturg ne može da sakrije svoj prezir prema žrtvi Endiju, sada odraslom i uspešnom čoveku iz Čikaga koji je kao dete bio seksualno zlostavljan na stolici za klavir".
Iako bi većini ljudi relativizacija zločina nad decom sa pravom smetala i bila fundamentalno odbojna, "Vašington post" objašnjava da će za one širokih vidika i istančanog pozorišnog ukusa, ta predstava biti "zapanjujuća demonstracija moći narativne umetnosti da se uhvati u koštac sa tabuom i da nas primora da sagledamo kontroverznu temu iz nove perspektive".
Predstavu u kojoj saosećamo sa pedofilima, a osuđujemo žrtve, "Vašington post" do te mere smatra avangardnom, lucidnom i provokativnom, da je poredi sa komadima Henrika Ibzena "Lutkina kuća" i "Duhovi" koji su svojevremeno, kako navodi američki list, "raskomadali temelje konvencionalne mudrosti".
Iako je danas mnogo teže šokirati publiku, autor "Daunstejta" to uspeva da postigne, zaključuju američki pozorišni stručnjaci u "Vašington postu".