Nemačka: Multikulturalizam u školama opasan, raste verovatnoća sukoba

Stvari mogu "poći naopako" ako "multikulturalizam postane previše", kaže nastavnik Hans Ulrih Rulke za "Bild"

Multikulturalizam u nemačkim školama bi uskoro mogao da postane problem, kažu stručnjaci za obrazovanje za "Bild".

Ministarka obrazovanja u saveznoj državi Šlezvig-Holštajn, Karin Prin (CDU), kaže da "što se više dece iz različitih sredina okuplja, veća je verovatnoća da će sukobi postati intenzivniji".

Ona za nemački list kaže da se studentsko telo "dramatično promenilo", te da to "postavlja velike zahteve za škole, nastavnike, vaspitače i socijalne radnike".

Nastavnik i član Stranke slobodnih demokrata Hans Ulrih Rulke ocenjuje da stvari mogu "poći naopako" ako "multikulturalizam postane previše".

"U ruralnim područjima to je manji problem, ali u gradovima se već može govoriti o neuspehu", dodaje on.

Rulke navodi da u Nemačkoj ima "previše imigracije, posebno ljudi koji ne žele da rade, i to se odražava u školama", pošto se "deca dobro integrisanih i zaposlenih roditelja lakše integrišu".

Predsednik Udruženja za obrazovanje i vaspitanje Gerhard Brand kaže da "postoje škole koje se suočavaju sa ogromnim izazovima zbog veoma raznovrsne grupe učenika".

Dugogodišnji šef Udruženja nastavnika Hajnc-Peter Majdinger smatra da "političari konačno moraju uzeti u obzir realnost i prestanu da neprestano šećere situaciju".

Sa druge strane, generalni direktor Sindikata obrazovanja i nauke u Baden-Virtembergu, Matijas Šnajder, smatra da se "ne može izvući zaključak" da je "multikulturalizam u školama propao". 

"Ako imamo odeljenja u kojima ima dece koja su došla iz rata, onda ta deca, naravno, sa sobom nose drugačije teme od učenika iz zaštićenih sredina", rekao je Šnajder, dodavši da je Nemačkoj zapravo potrebno "više novca za socijalne radnike i školske psihologe".