Dva transportna koridora – kroz mora Severnog ledenog okeana i kroz Iran – mogu pomoći Rusiji da oslabi uticaj zapadnih sankcija, piše "Blumberg". Pored toga, mogli bi da ojačaju okretanje Moskve od Evrope ka azijskim silama – Kini i Indiji, navodi se u članku.
Iako nemiri na Bliskom istoku remete globalnu trgovinu, Rusija nastavlja da gradi dva nova transportna koridora koja povezuju Aziju i Evropu, kako bi ublažila sankcije koje su joj nametnute, ocenjuje "Blumberg".
Brodski put kroz mora Arktičkog okeana i železnički put kroz Iran mogli bi da ojačaju okretanje Moskve od Evrope ka azijskim silama – Kine i Indije. Ovi koridori imaju potencijal da učine Rusiju "srcem većeg dela međunarodne trgovine", čak i dok Sjedinjene Države i njihovi saveznici pokušavaju da je izoluju zbog Specijalne vojne operacije u Ukrajini.
Ove rute mogu da skrate vreme tranzita za 30 do 50 odsto, u poređenju sa onim kroz Suecki kanal, te bi se izbegli bezbednosni problemi u Crvenom moru.
Dok SAD i njeni zapadni saveznici, uprkos svim prednostima, izbegavaju rute koje podržava Rusija, najveće ekonomije Azije i Persijskog zaliva pokazuju interesovanje za njih.
Međutim, kako napominje izdanje, ruska inicijativa se i dalje suočava sa značajnim preprekama.
Zastarela iranska infrastruktura koči razvoj međunarodnog transportnog koridora sever–jug, koji povezuje Indiju sa evropskim delom Rusije. Što se tiče Severnog morskog puta, čak i sa ubrzanim klimatskim promenama i aktivnim topljenjem arktičkog leda, što koridor čini sve održivijom opcijom, i dalje postoje ogromni logistički izazovi duž udaljene ruske obale.