Američka Agencija za odgovornost (GAO), nadzorni organ vlade SAD, navela je u izveštaju o problemima sa avionima F-35 da njihovom proizvođaču "Lokid Martinu" ponestaje parking mesta za sve sastavljene lovce koje Pentagon odbija da preuzme.
Ministarstvo odbrane SAD prošlog leta obustavilo je preuzimanje aviona dok "Lokid" ne popravi hardverske i softverske probleme povezane sa tehnologijom TR-3, paketom vrednim 1,8 milijardi dolara koji je trebalo da proširi sposobnosti ovih letelica.
Najgori softverski problemi utiču na radarske i sisteme elektronskog ratovanja F-35, "s tim da su neki test piloti prijavili da su morali da ponovo pokreću svoje radarske sisteme i sisteme za elektronsko ratovanje usred leta da bi ih vratili na mrežu", navodi se u izveštaju GAO.
Kako se problemi nižu, tako se broj letelica u "Lokidovim" postrojenjima gomila, a iz GAO su upozorili da bi krajem aprila "Lokid Martin" mogao da ostane bez parkinga, što znači da će morati da smisli plan za proširivanje svojih kapaciteta.
Čak i parkirani, avioni su rizik za vladu jer prema ugovoru "vlada preuzima rizik od gubitka aviona 'na otvorenom', koji podleže udelu izvođača u gubitku i koji se može odbiti prema ugovoru", izveštava GAO.
GAO navodi da softver neće biti stabilizovan do juna, a isporuka zaostalih zaostalih mlaznjaka može da potraje godinu dana. Koliko je tačno aviona parkirano, niko ne zna.
Član Predstavničkog doma Rob Vitman nagovestio je da ih je prizemljeno "više od 100".
Već najskuplji program naoružanja u svetskoj istoriji, F-35 bi Amerikance mogao da košta više od dva biliona dolara, navodi "Ziro hedž".
GAO je u drugom izveštaju ranije ove godine naveo da je od onih aviona koji su završili u rukama Pentagona "svega 10 do 30 odsto sposobno za borbena dejstva".