Ekonomija

Statistika srpskog turizma: Gde građani Srbije odmaraju, a ko nam najviše dolazi

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović kaže da je devizni priliv od turizma za prvih pet meseci ove godine bio milijardu i 43 miliona evra, što je čak 17 odsto više u odnosu na isti period prošle godine
Statistika srpskog turizma: Gde građani Srbije odmaraju, a ko nam najviše dolaziGetty

Statistika pokazuje da se Srbi sve češće tokom leta odmaraju na destinacijama u Srbiji, planinama i u banjama, do su Rusi i dalje najbrojniji strani turisti. Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović kaže da je devizni priliv od turizma za prvih pet meseci ove godine bio milijardu i 43 miliona evra, što je čak 17 odsto više u odnosu na isti period prošle godine.

Prema broju realizovanih noćenja inostranih turista, Rusi su na prvom mestu, zatim gosti iz Turske, Bosne i Hercegovine, Kine, Hrvatske, Crne Gore, Nemačke, Rumunije i Bugarske.

Marija Labović ističe da srpski turisti tokom leta vole da odu na more, ali da statistika pokazuje da se sve češće odlučuju za odmor u Srbiji.

"Naša strategija je da promovišemo Srbiju na prvom mestu kao celogodišnju destinaciju. Radimo vrlo intenzivne promotivne kampanje namenjene domaćim turistima upravo kako bi ih stimulisali i kako bi im pokazali kvalitet odmora u Srbiji", napominje Labovićeva.

Ocenjuje da se sve veći broj građana odlučuje za odmor u Srbiji zahvaljujući postignutim rezultatima u razvoju turizma. Reč je o sve većim ulaganjima u destinacije, dodatnom sadržaju i sve boljoj infrastrukturi, posebno saobraćajnoj. Međutim, navodi i da je zbog klimatskih promena poslednjih godina za mnoge prijatniji boravak u banjama i na planinama nego na moru.

Menja se trend putovanja

Ukazuje da se trend putovanja menja, da se sve manje traže odmori koji traju dugo s morem i peskom, a da se sve više traže destinacije s manje vrućine i više prirode.

"Koje imaju dodatni sadržaj koji podrazumeva i spa, i velnes, aktivan odmor u prirodi, dobru gastronomiju i destinacije koje nisu prebukirane. To su sve naše šanse koje mi ističemo i u skladu sa našim sloganom 'Doživi Srbiju'", naglašava direktorka Turističke organizacije.

Pored Zlatara, čiji su kapaciteti popunjeni 60 odsto, traži se odmor i na Zlatiboru, Divčibarama, Kopaoniku. Takođe veliko je interesovanje za banje, naročito za Vrnjačku i Soko banju, Prolom, Lukovsku i Kuršumlijsku. 

Prošla godina je bila rekordna kada je devizni priliv od turizma u pitanju koji je čak i Svetska turistička organizacija prepoznala kao najveći procentualni rast deviznog priliva u odnosu na 2019. godinu među svim destinacijama u svetu.

image