Ekonomija

Prvi put od 2020: Prodaja "Mekdonaldsa" opala širom sveta

Prodaja je pala za jedan odsto širom sveta, pošto potrošači jedu kod kuće ili biraju jeftinije opcije
Prvi put od 2020: Prodaja "Mekdonaldsa" opala širom svetaGetty © SOPA Images / Contributor

Globalna prodaja "Mekdonaldsa" pala je prvi put u skoro četiri godine pošto se potrošači pod pritiskom inflacije okreću jeftinijim opcijama i obrocima kod kuće.

Kompanija je saopštila da očekuje da će prodaja biti slaba i narednih nekoliko kvartala i da radi na novim stavkama menija i ponudama obroka. U drugom tromesečju, prihod je bio na nivou od 6,5 milijardi dolara.

"Potrošači nas i dalje prepoznaju kao lidera u odnosu na naše ključne konkurente, ali je jasno je da se taj jaz nedavno smanjio", rekao je izvršni direktor "Mekdonaldsa" Kris Kempčinski.

Prodaja na lokacijama otvorenim najmanje godinu dana pala je za jedan odsto u periodu april-jun, što je prvi pad od kraja 2020, kada je pandemija zatvorila prodavnice i milioni ljudi ostali kod kuće.

U SAD je prodaja pala za skoro jedan odsto. Isto tako, navodi "Gardijan", oni koji su došli u restoran potrošili su više zbog skupljih cena.

Neto prihod kompanije pao je 12 odsto na 2 milijarde dolara, ili 2,80 dolara po akciji. To je bilo daleko od profita po akciji od 3,07 dolara koji su analitičari industrije predvideli.

U maju je izvršni direktor "Mekdonaldsa" Džo Erlinger naveo u otvorenom pismu da je cena big meka porasla za 21 odsto od 2019.

Pad prodaje ne pogađa samo čikaškog giganta hamburgera. Promet kupaca u američkim restoranima brze hrane opao je za dva odsto u prvoj polovini godine u poređenju sa istim periodom pre godinu dana, pokazuju podaci "Cirkane", kompanije za istraživanje tržišta.

David Portalatin, savetnik za prehrambenu industriju "Cirkane", očekuje da će visoka inflacija i rastući dug potrošača takođe usporiti promet u drugoj polovini 2024.

"Mekdonalds" je takođe izvestio o smanjenom prometu prodavnica u Francuskoj i na Bliskom istoku, gde ljudi bojkotuju lanac zbog percepcije da podržava Izrael u ratu u Gazi.

Kompanija, svesna da kupci iscrpljeni inflacijom, traže pristupačnije opcije, pokušava da uvede specijalnu ponudu obroka od pet dolara u američkim restoranima, ali ta prodaja nije ispunila očekivanja.

image