Kinezi mogu sami: Drastično smanjili uvoz automobila iz SAD i Evrope
Udeo stranih proizvođača automobila na kineskom tržištu se u poslednje dve godine smanjio sa 53 na 33 odsto. Kako se navodi, kineska državna podrška za lokalne kompanije i rast konkurencije su dovele do smanjenje udela stranih kompanija, pre svega "Tojote", "Micubišija", američkog "Dženeral motorsa", "Folksvagena" i "Tesle".
Udeo kineskih kompanija posebno raste na tržištu električnih vozila gde sada čini 40 odsto ukupne prodaje električnih automobila u toj azijskoj zemlji.
Prema podacima Kineskog udruženja za putnička vozila, prodaja Folksvagenovih vozila u Kini je u drugom kvartalu 2024. pala za 19 odsto međugodišnje, prodaja Be-Em-Vea za četiri odsto, vozila "Dženeral motorsa" za 29 odsto, a "Tojote" za 20 odsto.
Nova generacija kineskih potrošača ima mnogo više poverenja u lokalne brendove nego njihovi roditelji koji su preferirali zapadnu robu.
Odrasla je nova generacija Kineza koja je navikla da kupuje stvari preko "Alibabe" i da komunicira preko kineske platforme "Vičet", tako da kineski brendovi kod njih više ne izazivaju negativnu konotaciju, prenosi "Komersant".