
Nova pravila za prenos broja u mobilnoj i fiksnoj telefoniji

Novi pravilnici koji regulišu prenos broja za usluge fiksne i mobilne telefonije počeli su da se primenjuju. Iz Regulatornog tela za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) su saopštili da su ovi propisi doneti u nameri da se korisnicima olakša i ubrza prenos broja, a operatorima pruži mogućnost da između sebe efikasnije sprovode postupak prenosa.
Neke od novina u odnosu na prethodne odredbe odnose se, između ostalog, na mogućnost da se zahtev za prenos broja podnosi elektronski, zatim na skraćenje rokova u postupku prenosa, kao i na preciznije definisanje odredaba koje su zbog različitog tumačenja dovodile do odbijanja i otežavanja postupanja po zahtevu za prenos. Izričito je propisano da je prenos broja za korisnike besplatan, mada se i u dosadašnjoj praksi prenos broja nije naplaćivao.
Da bi se korisnicima olakšao i ubrzao postupak prenosa broja, propisano je da se subota računa kao radni dan, što znači da se subotom može podneti zahtev za prenos broja i da se subotom vrše prenosi.
Uvedena je mogućnost da se najviše do 30 dana unapred zakaže prenos broja, sa tačno određenim datumom.
Za poslovne korisnike sa mnogo telefonskih brojeva važno unapređenje je da operatori imaju obavezu da tim korisnicima dostave podatke o svim svojim telefonskim brojevima, uz podatke o ugovoru i datumu isticanja ugovora za svaki od brojeva.
U saopštenju regulatornog tela ističe se da izmene koje donose nova pravila postupka prenosa broja u fiksnim i mobilnim mrežama podrazumevaju i izmene u funkcionisanju Centralne baze prenetih brojeva koju vodi RATEL i koja je ključna za funkcionisanje prenosivosti brojeva.
"Imajući u vidu složenost postupka, neophodna su bila i odgovarajuća prilagođavanja u sistemima svih operatora (četiri mobilna operatora + 22 fiksna operatora). Naime, zbog potrebe prilagođavanje internih procedura operatora novim pravilima bilo je potrebno ostaviti razuman rok od usvajanja do početka primene donetih pravilnika. RATEL je posebno vodio računa da se ne naruši funkcionisanje prenosivosti brojeva i rad sistema Centralne baze prenetih brojeva, koji radi više od deset godina i preko koga je do sada preneto više od 1,6 miliona brojeva u mobilnoj i fiksnoj telefoniji", navodi se u saopštenju.
U pitanju su Pravilnik o prenosivosti broja za usluge koje se pružaju preko javnih mobilnih komunikacionih mreža i Pravilnik o prenosivosti broja za usluge koje se pružaju preko javnih komunikacionih mreža na fiksnoj lokaciji.
This is a modal window.