Nezadovoljni radnici skupo koštaju SAD: Visoka cena gubitka elana
Gubitak produktivnosti zbog nezadovoljstva zaposlenih košta kompanije u SAD 1,9 biliona dolara godišnje, procena je u godišnjem istraživanju "Galupa". Zbog gubitka produktivnosti usled nedostatka radnog motiva i elana, globalno ispušteni profit je pet puta veći.
Te cifre bodu oči, piše "Blumberg", a naprave ih, odnosno propuste da ih naprave, milioni Amerikanaca koji se sve više osećaju "otuđeno" od svojih poslodavaca. Kao glavni razlog nezadovoljstva navodi se da zaposlenih kažu da "ne znaju jasno šta se od njih očekuje", zatim da žele da budu "deo nečeg većeg" od pustog profita za vlasnike i akcionare kompanije u kojoj rade.
Istraživanje pokazuje da je samo jedna trećina ispitanih rekla je da je angažovana na svom poslu, dok polovina ulaže samo minimalan trud — ono što se naziva "tihi prestanak".
"Ulozi su veliki za kompanije, jer bi angažovana radna snaga trebalo da preko produktivnosti pomogne u povećanju prodaje i profita. Bolje povezivanje sa osobljem takođe povećava zadržavanje radnika. Imati motivisane zaposlene je povezano sa mnogo različitih rezultata koji su važni za organizacije", ukazuje Džim Harter, glavni naučnik za Galupovu praksu na radnom mestu.
Harter, autor nekoliko knjiga o menadžmentu, upozorio je kompanije da bi trebalo da primete da angažovanje radnika ide dalje od pukog "činjenja dobrih stvari za ljude". Zaposleni žele da "osete kao da je ono što rade na poslu povezano sa nečim većim od njih samih".
Da bi to popravio, Harter je predložio pojedinačne nedeljne provere i uputstva o tome kako da rade sa svojim kolegama.
"Kada se zaposlenima kaže kako da sarađuju jedni sa drugima, jasnoća uloga porasla je na oko 80% sa manje od 50%. Ova vrsta strategije je posebno potrebna mlađim radnicima jer je mnogo veća verovatnoća da će promeniti posao u potrazi za ispunjenijim balansom između posla i privatnog života. Oni definitivno očekuju da imaju trenera-menadžera koji zaista razmišljaju o njihovom razvoju", rekao je Harter.