Ekonomija

Na šta se radnici u Srbiji najviše žale zaštitniku građana: Mobing, otkazi i dugi sudski sporovi

Zaštitnik građana Zoran Pašalić kaže da statistika pokazuje da se u Srbiji godišnje rešava i do hiljadu radnih sporova, a sudski postupci u oblasti radnih odnosa traju u proseku od pet do sedam godina
Na šta se radnici u Srbiji najviše žale zaštitniku građana: Mobing, otkazi i dugi sudski sporovi© M.A./ATAImages

Zaštitnik građana Zoran Pašalić ocenio je povodom Međunarodnog praznika rada 1. maja, da Srbija ima dobre zakone koji regulišu radna prava, ali da postoje izazovi u njihovom sprovođenju i obezbeđivanju adekvatnih uslova rada za sve radnike.

Pašalić je u saopštenju naveo da se građani Srbije najčešće žale zbog zlostavljanja na radu, nezakonitog prestanka radnog odnosa, neplaćenog prekovremenog rada, uskraćivanja prava na plaćeni godišnji odmor, kao i neisplaćivanja doprinosa za socijalno osiguranje.

Prema njegovim rečima, zaposleni nedovoljno koriste postojeće zakonske mogućnosti za zaštitu svojih prava, ali nedostaje i dijalog između poslodavaca i zaposlenih kada se radi o novčanim potraživanjima za koja je predviđena isključivo sudska zaštita.

Zaštitnik građana je naveo i da statistika pokazuje da se u Srbiji godišnje rešava i do hiljadu radnih sporova, a sudski postupci u oblasti radnih odnosa traju u proseku od pet do sedam godina.

Pašalić je pozvao stranke u sporu, da uz učešće Republičke agencije za mirno rešavanje radnih sporova i kancelarija lokalnih ombudsmana u Srbiji, reše problem mirnim putem, potpuno besplatno.

On je u saopštenju naveo i da zapošljavanje, bezbednost i zdravlje na radu, pravo na stručno usavršavanje, pravo na rad ranjivih grupa, kao i izjednačavanje položaja žena i muškaraca na tržištu rada moraju biti prioriteti države u unapređenju oblasti rada.

"Isto tako je neophodna efikasnija saradnja nadležnih organa i da preduzimaju adekvatne mere prema poslodavcima koji krše prava zaposlenih", naglasio je Pašalić.

image