Magazin

Parfem: Obećanje u bočici

Kreiranje parfema je i nauka i umetnost, a od tog tananog odnosa nastaće ili uspeh ili propast već u prvoj godini. Marketing kompanije poigravaju se pozivajući poznate ličnosti u svoje reklame, kreirajući kampanje kako bi parfem privukao svojim luksuzom i atraktivnošću.
Parfem: Obećanje u bočici© pixabay/Lolame

"Parfem je obećanje u bočici", smatra Sofija Grojsman, ekspert za parfeme. Uz naziv parfema ide i slogan često "ovo je sve što mi teba", "zavodljivo", "senzualno", a sve u cilju prodaje, povezujući proizvod sa idejama bogatstva, stila i dobrobiti. Čak se i oblik bočice pravi kako bi privukao kupce, pa neki parfemi podsećaju na muško ili žensko telo, dijamant ili čak lik iz crtaća.

Stotine novih parfema izađe svake godine na tržište, a samo par će doživeti planetarni uspeh. Za lansiranje novog parfema potrebno je oko 20 milina dolara, ali obrt može biti mnogostruko veći, pa je, na primer, Kelvin Klajn za svoj parfem "Jedan" ("One"), samo u prvoj godini zaradio 250.000 miliona dolara.

Dženifer Lopez, Bijonse i Rijana, samo su neke od popularnih osoba koje imaju svoju liniju parfema, a neretko se u reklamama pojavljuju poznate ličnosti kako bi doprinele brendu da se izdvoji na tržištu povezivanjem sa njihovim stilom, i slikom koju imaju u javnosti.   

Reč parfem poreklom je iz latinskog jezika per fumus, što znači "pušiti se". Hiljadama godina ljudi proizvode parfeme za razne namene, pa su tako Egipćani koristili parfeme na bazi ulja u važnim životim momentima, u molitvi, sahranjivanju, balsamovanju, lečenju ali i kao zaštitu. Prva osoba koje ja proizvodila parfeme bila je žena po imenu Taputi, a živela je 1.200 godine pre naše ere u Mesopotamiji. 

Neki parfemi dobijeni od prirodih sastojaka, od cveća ili biljaka, a ostali su sintetički, a stručnjaci tvrde da je odličan parfem balans između sintetičkog i prirodnog mirisa. U potrazi za novim mirisima, obilaze se i najudaljenija mesta na svetu. Jedna od destinacija koja je interesantna naučnicima za istraživanje novih mirisa je Madagaskar. Ovo ostrvo ima čak 85 posto jedinstvaenih mirisa koji se mogu iskorisiti u pravljenju parfema. Pronalazak neobičnih aroma u prašumi ovog ostrva je cilj za koji će biti plaćeno mnogo novca.

Mirisi imaju veliki uticaj na naše misli i emocije, a naučnici veruju da određene arome imaju moć da probude davno zaboravljena sećanja. Uvek se prvo probaju pre nego što se kupe, jer u zavisnosti od kože osobe, mogu da daju potpuno drugačiji utisak. Nanose se na 12 tačaka na ljudskom telu, na mestima gde se može pod prstima osetiti puls. Na ovim tačkama vene i arterije su najbliže površini kože pa kao najzagrejanije, omogućavaju stalno isparavanje mirisa.

image