Ova funkcija u automobilu je posebno popularna tokom hladnijeg perioda godine, ali i vrlo opasna
Grejači sedišta su se ranije smatrali luksuzom, a danas ih ima gotovo svaki automobil, čak i u najosnovnijem paketu opreme. Oni zaista poboljšavaju ugođaj vožnje tokom hladnijih dana, jer nema ništa lepše sesti na toplo sedište nakon boravka napolju, gde je kišovito i vetrovito. Nažalost, o štetnosti ove funckije po zdravlje se jako malo priča, kao i o tome da ona može prozrokovati havariju u četvorotočkašu.
Kada i kako grejači sedišta štete našem zdravlju
Ukoliko se koriste kratko, tek na početku vožnje dok se vazduh u kabini ne ugreje dovoljno da boravak u njoj bude komforan, grejači sedišta ne predstavljaju nikavu pretnju po zdravlje. Međutim, malo ko ih koristi na taj način: većina vozača (i putnika) ovu funkciju uključuje čim sedne u kola i drži aktiviranom sve do izlaska iz automobila. Upravo ovakvo korišćenje i može imati negativne posledice.
Dugo sedenje na zagrejanom sedištu može kod muškaraca prouzrokovati probleme sa prostatom i žlezdama u genitalnom predelu, dok kod žena može izazvati različite upalne procese, kako zbog previsoke temperature, tako i zbog nagle promene nakon izlaska iz automobila. Osim toga, stručnjaci upozoravaju i da prejako grejanje kod ljudi sa osetljivom kožom može dovesti do pojava opekotina, prenosi portal Progresiv.
A kako mogu naškoditi četvorotočkašu
Kada je reč o samom automobilu, i on je u velikom riziku ukoliko segrejači koriste često. Budući da je za grejanje sedišta potrebna električna energija, dugotrajno korišćenje može previše opteretiti instalacije u vozilu, a znači i potencijalno dovesti do kratkog spoja i pregorevanja osigurača u vozilu. Posledice mogu biti čak i fatalne, jer je kvar na instalacijama jedan od najčešćih uzročnika požara u vozilima.
Od manjih problema koji se mogu javiti kao posledica prekomernog korišćenja funkcije grejanja sedišta mogu se javiti oštećenja na sedištima. Kod tapaciranih sedišta mogu se javiti promene u boji, dok kožna sedišta mogu i promeniti boju, ali i popucati usled visokih temperatura. Dakle, ukoliko volite da vam tokom vožnje bude toplo imajte na umu da bi ovu funckiju ipak trebalo koristiti veoma pažljivo i nikako non-stop - zarad vašeg i zdravlja automobila.