Magazin

Lične osobine u radnoj biografiji: kako ne napraviti grešku

Kada bi vas neko pitao kakav ste radnik, šta biste mu odgovorili? Odgovoran? Tačan? Kreativan? Lojalan? Eksperti iz oblasti ljudskih resursa koji su godine rada proveli u regrutaciji, susrećući se sa stotinama radnih biografija, navode da kvalitete poput ovih ne treba navoditi i napravili kratko "uputstvo" za popunjavanje odeljka "Lične osobine".
Lične osobine u radnoj biografiji: kako ne napraviti grešku© freepik/ ijeab

Lične osobine možemo opisati kao karakterne crte koje dolaze do izražaja kada je radna disciplina u pitanju. Odeljak radne biografije koji se tiče ličnih osobina veoma je koristan za većinu poslodavaca, budući da se na osnovu njih može zaključiti da li je kandidat baš ono što kompanija traži. Zato pri kreiranju radne biografije ili ažuriranju postojeće posebno obratite pažnju na to koje ćete osobine navesti, ali i na koji način ćete ih prikazati kako poslodavac ne bi stekao pogrešan utisak.

Koje lične kvalitete navoditi u si-vi (CV)?

Da biste opredelili koje svoje lične kvalitete treba da navedete u radnoj biografiji, najbolje bi bilo prisetiti se na koji način su vas vaše kolege, zaposleni ili menadžer okarakterisali. Možete i analizirati neke najzahtevnije zadatke sa kojima ste se susretali tokom rada i videti koji kvaliteti su vam pomogli da da ih rešite. Specijalisti za regrutaciju i selekciju kandidata izdvojili su top 10 ličnih kvaliteta koje možete navesti u vašoj radnoj biografiji:

  • Sposobnost brzog i efikasnog rešavanja problema
  • Etičnost i privrženost poslodavcu
  • Obavljanje radnih zadataka u skaldu sa procedurama i dobrom poslovnom praksom
  • Fleksibilnost u radu, mogućnost prilagođavanja različitim modelima rada
  • Iskrenost i transparentnost u komunikaciji
  • Sistematičnost i organizovanost
  • Sposobnost rada u timu i prilagodljivost velikim kolektivima
  • Kreativnost u pronalaženju rešenja
  • Tačnost, preciznost u radu, "oko za detalje" 

Stremljenje ka konstantnom usavršavanju

Izađite iz okvira

Kako eksperti iz ove oblasti navode, poslodavci će daleko više ceniti ukoliko umesto "popularnih", u radnu biografiju stavite kvalitete koji su primenljivi za datu poziciju, i koji su navedeni u samom oglasu za posao, stoga, pri kreiranju si-vi-ja istražite poziciju i poslodavca i otkrijte koje su to vrednosti koje se u datom radnom okruženju cene.

Primera radi, poslodavac je u potrazi za nekim ko će biti odgovoran - dakle, vaš si-vi trebalo bi da sadrži lične osobine poput "sposobnost poštovanja zadatih rokova", "fokusiranost na završavanje započetih zadataka" ili "mogućnost jasnog definisanja prioriteta i hitnosti zadataka".

Ličnu osobinu "kreativnost" takođe možete kreativnije opisati, poput "sposobnost nalaženja nestandardnih rešenja" ili "usmerenost na pronalaženje originalnih rešenja za standardne radne zadatke". Svakako zvuči bolje.

Lične osobine koje poslodavci smatraju negativnim

U nekim oglasima za posao sigurno ste primetili da poslodavci traže da se pored kvaliteta, navedu i mane koje kandidat ima. Mežutim, šta je  to poslodavci smatraju manama? U većini slučajeva manama se smatraju emotivnost, perfekcionizam (jer je često uzrok prokrastinacije), skromnost, inat, ali i prevelika ambicioznost. Ipak, potrudite se da, koliko god to zvučalo neobično, ne napišete da nemate mane - na osnovu toga poslodavac može zaključiti da imate previsoko mišljenje o sebi i da ćete u saradnji stavljati ego na prvo mesto - bolje je navesti neku osobinu kao manu, ali je kroz praktičan primer pretvoriti u kvalitet.

Različit pristup za različite profesije

Svaka profesija razlikuje se ne samo po tehničkim veštinama, već i po nekim ljudskim osobinama koje zaposleni u toj branši poseduju, a svaka zasebna pozicija iziskuje određene "meke veštine" (soft skills) koje će itekako biti važne u radu. Za zaposlene na rukovodećim pozicijama, komunikativnost, odgovornost i sposobnost upravljanja timom, ključne su veštine koje mora posedovati, dok jedan specijalista iz oblasti marketinga mora biti kreativan, imati timski duh i biti raspoložen da sagleda i druge pristupe ili ideje.

image