Magazin

Šta nikako ne treba raditi kada rezervišete avionsku kartu, savetuju stručnjaci

Putovanje avionom može biti stresno iskustvo, jer pre nego što dođe vreme da krenete na put, morate da pređete beskrajne opcije i da odmerite razne faktore dok birate svoj let. Ali proces rezervacije ne mora biti tako naporan, tvrde turistički agenti i objašnjavaju da je potrebno znati par stvari koji upravo oni i otkrivaju.
Šta nikako ne treba raditi kada rezervišete avionsku kartu, savetuju stručnjaci© Darya Sannikova/pexels

Dolazak na željenu destinaciju i bukiranje karata jeste zapravo kruna našeg rada - danima smo tražili po internetu povoljne karte, tražili da sedišta ne budu baš u repu aviona, zvali agencije. Ko god se bavio ovim delom putovanja, zna kako to može da bude stresno i naporno. Takođe, ovim se bave i turistički agenti koji ističu određena pravila koja sigurno olakšavaju ovaj proces i utiču da putovanje bude prijatnije.

Slažu se da je najbolji način da rezervišete karte direktno na veb stranici avio-kompanije ili preko avio-deska profesionalne putničke agencije koja za to ima namenski tim. A što se tiče samih karata, na ovo posebno obraćaju pažnju.

Ne biraju karte samo na osnovu cene

"Uvek upoređujem različite avio-kompanije, ne samo zbog cena, već i zbog rasporeda, zadržavanja i ukupnog kvaliteta usluge", rekao je Ronit Margolis, savetnik za putovanja. Letovanje niskotarifnim prevoznicima nosi određene rizike, ističu stručnjaci.

"Oni nisu u obavezi da nude ponovni smeštaj ili povraćaj novca kao što to rade komercijalne avio-kompanije, zbog čega su drugačije klasifikovane i rangirane. Držanje glavnih prevoznika osigurava lakše iskustvo putovanja, posebno kada stvari ne idu kako je planirano. Kada čujete za putnike koji su nedelju dana zaglavljeni na aerodromu, oni se uglavnom nisu opredelili za mejnstrim avio prevoznike", kaže Džonatan Alder, osnivač agencije.

Bez presedanje sa odvojenim kompanijama

Ne rezervišu letove sa presedanjem, posebno ne na odvojenim avio-kompanijama, ako postoji opcija bez zaustavljanja. "Nikada ne rezervišite letove sa dva odvojena prevoznika osim ako ne morate. Uvek se opredelite za povezane letove kod istih prevoznika", naglašava Ešli Lanser, savetnica za putovanja. Takođe, savetuju da u situacijama kada presedamo imamo bar 90 minuta lufta: "Umesto da pretpostavite da će sve biti na vreme, putujte pod pretpostavkom da će sve kasniti jedan sat", savetuje Karolajn Vajlert.

Ne biraju mesta u avionu pre pune analize

Pored nedostataka kao što su mirisi iz toaleta i dugi redovi, zadnji deo aviona nije idealan kada imate vezu koja traje manje od nekoliko sati. Uzmite u obzir svoje individualne potrebe za let kako biste bili sigurni da ste izabrali pravo sedište, savetuju turistički agenti.

"Isključivo oslanjanje na mape sedišta koje pružaju aviokompanije je početnička greška. Od vitalnog je značaja imati još jedan nivo zaštite od sedišta koja nisu nagnuta, smanjenog prostora ispod sedišta i gadnih mirisa iz toaleta", naglašava Vajlert.

Izbegavaju pretragu letova dok su na pretraživaču

Umesto toga oslanjaju se na VPN ili anonimni režim pretraživanja, jer tako sprečavaju da aviokompanije prate pretrage i povećaju cene.

Ne rezervišu najpovoljniju klasu bez provere ograničenja

"Osnovne ekonomske cene mogu da budu primamljive, ali često dolaze sa značajnim ograničenjima kao što su nedostatak ručnog prtljaga, lošiji izbor sedišta i fleksibilnost za promenu plana. Uvek proveravam detalje o klasama karata i izbegavam osnovnu ekonomičnost. Želite da budete sigurni da se nećete suočiti sa iznenađenjima na aerodromu koja bi mogla da poremete putovanje ili da izazovu nezgodno iskustvo", rekla je Briana Glen, savetnica za putovanja, piše Hafpost.

Ne zanemaruju vremenske zone i džet leg kada biraju let

"Vreme dolaska leta može značajno da utiče na vaše celokupno iskustvo na novoj destinaciji. Volim da izbegavam letove koji stižu kasno uveče ili rano ujutru ako znam da neću moći da se prijavim ili da se osvežim u hotelu posle dugog leta", naglašava Glen.

image