"Meta" vraća davno ukinutu funkciju: Sistem prepoznavanja lica će korisnike štititi od prevara
Kompanija "Meta", koja stoji iza društvenih mreža Instagram i Fejsbuk, kao i mesindžera Vocap, odlučila je da ponovo implementira tehnologiju za prepoznavanje lica. Iako je funkcija ukinuta pre tri godine jer su korisnici imali veoma negativno iskustvo sa njom, sada se ona vraća radi većeg stepena zaštite.
Bezbednost korisnika je na prvom mestu
Sistem za prepoznavanje lica na Fejsbuku i Instagramu će služiti za borbu protiv internet prevara i sajber-kriminala. U prvom talasu testiranja sistem će detektovati lica čak 50 hiljada javnih ličnosti čiji bi se lik mogao neovlašćeno koristiti u reklamnim kampanjama i različitim oglasima koji navode na neki vid prevare.
"Ovaj proces se obavlja u realnom vremenu i brži je i mnogo precizniji od ručnih pregleda od strane ljudi, tako da nam omogućava da brže primenimo naše smernice za sprovođenje i da zaštitimo ljude u našim aplikacijama od prevara i poznatih ličnosti", naveo je Dejvid Arganovič iz kompanije "Meta", a prenosi "Gardijan".
Prepoznavanje lica će pomoći i u vraćanju izgubljenog korisničkog naloga
Osim za borbu sa prevarantima, funkcija prepoznavanja lica moći će (u budućnosti) da se koristi i za vraćanje izgubljenog korisničkog naloga. Drugim rečima, ukoliko korisnik zaboravi kredencijale (naziv naloga i lozinku) za logovanje na svoj profil, sistem će na osnovu njegovog lika omogućiti vraćanje naloga.
Ovo posebno može biti korisno onima kojima su hakeri ukrali profil i u međuvremenu promenili pristupnu šifru. "'Meta' će koristiti ovu tehnologiju kako bi korisnicima dala mogućnost da pošalju video zapis sa svojim likom radi povraćaja naloga koji su oteli prevaranti", navodi "Gardijan".
Da li će sistem raditi besprekorno
Iako su u pitanju veoma sofisticirani alati koji su kompletno automatizovani za otkrivanje prevara, stoprocentna zaštita od zlonamernih korisnika ovih društvenih mreža nije moguća. "To je igra brojeva, prevaranti su često veoma uporni, pa je moguće da će neki od lažnih oglasa ipak proći neopaženo", naveo je Arganovič.
"Čak i ako sistem bude uspešan, prevaranti će verovatno preći na druge taktike. I tako znamo da ćemo morati da nastavimo da ponavljamo i pravimo nove alate da bismo napredovali u onome što su sledeće uradili", dodao je on.