Zbog ove 2 stvari pripadnici generacije Zed odbijaju ponude za posao
Od 2020. godine, kada je pandemija Korona virusa potpuno promenila uslove rada i naterala veliki broj zaposlenih da rade od kuće, promenila su se i očekivanja mlađih generacija, koje su tada tek počele ulaze u poslovni svet. Sada, nekoliko godina kasnije, zumeri su se toliko navikli na fleksibilne uslove rada, da uopšte ni ne žele da prihvataju pozicije koje nisu na daljinu, pokazalo je istraživanje britanskih naučnika. Osim komfora, koji je svakako veći kod kuće nego u kancelariji, i finansije igraju važnu ulogu u ovom trendu.
Nova garderoba generiše velike troškove
Očekivanja poslodavaca u pogledu dres-koda pripadnicima mlađih generacija neretko predstavljaju veliki problem. Pre svega jer bi, ukoliko dobiju posao, oni morali da se odreknu svoje ležerne garderobe tokom radnog vremena i zamene je svedenijim "autfitom", a potom i jer bi prilagođavanje stila odevanja korporativnom sa sobom povuklo i mnoge (neplanirane) troškove. Primera radi, za kupovinu pantalona, košulje, sakoa i kožnih cipela potrebno je nekoliko desetina hiljada dinara, što je dosta, naročito ukoliko je kandidat već neko vreme nezaposlen.
Odlazak na posao i povratak kući su još jedan od problema
Odlazak na posao i povratak kući su često veoma stresni, a naročito pripadnicima generacije Zed, koji su, kada je stres u pitanju, manje otporniji od milenijalaca i bumera. Osim što je naporan i oduzima dosta vremena, odlazak na posao generiše i dodatne troškove, posebno ukoliko se ide kolima, a ne javnim gradskim prevozom. Zbog toga mlađi kandidati često ne razmatraju pozicije koje poslodavac oglašava kao "rad u kancelariji", dok one kod kojih to nije jasno precizirano u oglasu - odbijaju već na prvom intervjuu, kada regruter kaže da rad od kuće nije opcija, prenosi portal Entrepreneur.
Generacija Zed je teška za saradnju, nedostaju im "meke" veštine i radna etika
Pripadnike generacije Zed već neko vreme bije loš glas kada je u pitanju posao - poslodavci ih smatraju veoma teškim za saradnju, nedovoljno spremnim za izazove koje posao nosi, a ujedno i nedovoljno potkovanim znanjem i "mekim" veštinama. "To je generacija koja je odrasla u digitalnom svetu, nedostaju im i radne navike i da znaju neke obaveze. Osim toga, oni imaju i nerealna očekivanja od prve plate", izjavio je za RT Balkan Miloš Turinski, menadžer za odnose sa javnošću Infostuda.