Zbog čega avioni nikada ne idu u rikverc, iako imaju tu mogućnost
Motori aviona imaju sisteme obrnutog potiska, koji im omogućavaju kretanje unazad. Ali piloti, naročito velikih komercijalnih aviona, ovu opciju gotovo nikada ne koriste u pravu svrhu. Razloga za odluku pilota da ne koriste rikverc ima nekoliko, a svi su povezani sa bezbednošću putnika u avionu, kao i zemaljskog osoblja i drugih aviona na pisti.
Pilot ne vidi šta se dešava iza aviona
Baš kao što ni vozači šlepera ne vide šta se nalazi iza vozila, tako ni piloti aviona nemaju jasan pregled svega što se nalazi iza letelice. Kako bi se izbegli nepotrebni rizici i smanjila verovatnoća neke havarije ili povrede, za potrebe kretanja aviona unazad koriste se posebni tegljači, koji vazduhoplov vuku do mesta odakle on može nastaviti kretanje pravo.
Može biti jako opasno za zemaljsko osoblje
Prilikom rada, dva motora aviona Erbas A300, primera radi, generišu potisak od ukupno skoro 60 tona. Ovo je ogromna količina snage, koja u obrnutom režimu, koji se koristi za kretanje u rikverc, može prouzrokovati povrede kod zemaljskog osoblja koje se kreće pistom, kao i značajna oštećenja infrastrukture aerodroma i drugih aviona na pisti.
Manevrisanje je otežano prilikom vožnje u rikverc
I stajni trap aviona i njegov "rep" konstruisani su tako da vazduhoplovu omogućavaju maksimalnu efikasnost prilikom kretanja unapred. Upravljanje avionom teškim više od 300 tona pri kretanju unazad samo uz pomoć prednjeg stajnog trapa (prednjeg točka), je veoma teško i krajnje rizično, pa se piloti radije oslanjaju na aerodromske tegljače.
Piloti ipak rikverc koriste, ali ne za kretanje unazad
Ako ste pomislili da je ova funckija aviona potpuno beskorisna i da je piloti nikada ne koriste - grešite. Osnovna funkcija sistema obrnutog potiska jeste da se avion uspori prilikom sletanja, kako bi na njegovim točkovima i kočionom sistemu bilo manje opterećenje, prenosi portal TekInsajder. Drugim rečima, rikverc deluje nalik kočnici i skraćuje zaustavni put po sletanju na zemlju.