Modni brend "Levis" koristi AI modele za "poboljšanje diverziteta"
Kompanija "Levis" je javno objavila da će u narednih nekoliko meseci pojaviti modeli različitih nacionalnosti i oblika tela u njihovim kampanjama, a svaki od njih će biti kreiran korišćenjem veštačke inteligencije. Modeli će navodno izgledati hiper-realistično, kako bi "svaki kupac mogao da vidi deo sebe u njima".
"AI tehnolgoija će potencijalno biti od pomoći u zameni manekena i otvaranja mogućnosti za budućnost u kojoj mušterije mogu prepoznati delove sebe kada ugledaju modele, što će stvoriti intimnije i inkluzivnije iskustvo kupovine," izjavili su predstavnici brenda.
Levi’s to use AI-generated models to “create a more diverse and inclusive customer experience” https://t.co/ZlMY8wo4CEpic.twitter.com/vKklTVZCFx
— philip lewis (@Phil_Lewis_) March 25, 2023
Iako kopmanija smatra da će projekat biti pozitivna promena, mnoge mušterije, korisnici društvenih mreža i onlajn portala se ne slažu sa konceptom, smatrajući da je "zapošljavanje" digitalnih manekena samo izgovor za izbegavanje plaćanja pravih modela, fotografa, šminkera...
"Ko će reći ovoj multimilijarderskoj kompaniji da stategija poboljšanja diverziteta se može dobiti....unajmljivanjem i plaćanjem pravih modela različitih nacionalnosti i oblika tela?" objavio je onlajn portal "Kat (The Cut)".
Mnogi smatraju da je korišćenje digitalno programiranih modela samo još jedan način za smanjenje troškova i izbegavanje plaćanja pravih manekena, s obzirom da je brend u proteklih nekoliko godina otpustio oko petnaest odsto radne snage i zbog toga uštedeo oko sto miliona dolara svake godine. Takođe, mnogi veruju da je AI pristup izuzetno neiskren način povezivanja sa mušterijama i da samo predstavlja još jedan način uštede novca i dobijanje brzog profita, ali uz duplo manje posla.
Direktorka "Levis" digitalnih strategija, Ejmi Bols, izjavila je da AI najverovatnije "nikada neće zameniti prave ljude i saradnju s modelima", ali korisnici društvenih medija su oštro kritikovali brend za "lažni aktivizam".
"Uradiće sve što mogu, osim da zapravo unajme prave modele i plate ih za njihov rad", "Kompanija koristi toliko raznolike modele, da čak više neće ni biti pravi ljudi," pišu korisnici Tvitera. Mnogi su objavili da će prestati da kupuju "Levis" proizvode nakon obaveštenja.
AI tehnologija se sve učestalije pojavljuje u svakodnevnom životu, od različitih polja umetnosti do primene u akademske svrhe, a reakcije javnosti su često burne. Pojedini veruju da je AI budućnost, dok drugi smatraju da digitalni softveri nikada ne mogu zameniti ljudske profesije.