Magazin

YandexGPT virtuelni asistent "Alisa" konačno dostupan: Piše tekstove i daje savete

Čet-bot YandexGPT integrisan u virtuelnog asistenta "Alisa", od 17 .maja je postao dostupan na glavnoj stranici Jandeks (ya.ru), saopštila je pres-služba, Jandeks tima, a ovu funkciju, za samo jedan dan koristilo je više od milion ljudi. Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, Alisa je naučila da piše tekstove i predlaže ideje gotovo jednako dobro kao osoba koja razume temu.
YandexGPT virtuelni asistent "Alisa" konačno dostupan: Piše tekstove i daje savete© freepik/rawpixel.com

Sada svako može dati Alisi zadatke koristeći bilo koji pretraživač za desktop ili mobilni uređaj. Na primer, na telefonu je lako napraviti meni za svečanu večeru, spisak namirnica i sačuvati sve to u beleškama, a na računaru - pripremiti biznis plan, komercijalnu ponudu ili teze za sastanak.

Jandeks je obučio čet-bot YandexGPT da podržava kontekst razgovora - sada virtuelni asistent Alisa prati nit i logiku razgovora, pamti prethodne primedbe i odgovara na dodatna pitanja, saopštava kompanija. Sredinom maja Jandeks je objavio da je prvi u svetu koji je implementirao veliki jezički model najnovije generacije virtuelnog asistenta. Tada je menadžer Denis Ozornin istakao da ovaj jezički model ne uzima u obzir prethodne primedbe korisnika, ali će u budućnosti naučiti da sledi logiku i kontekst razgovora.

Sada, YandexGPT (YaLM 2.0) pamti primedbe i odgovara na precizna, dodatna pitanja. Ovo omogućava komunikaciju sa njom, kao sa osobom koja prati radnju razgovora. Softver veštačke inteligencije radi u režimu "Alis" "Hajde da razmislimo" i podržava razgovor dug do hiljadu reči", saopštili predstavnici kompanija u ponedeljak, 5. juna, dodajući da je moguće u pretrazi pojasniti svoj zahtev bez prethodnog ponavljanja u celini. Na zahtev korisnika, Alisa može davati savete, delovati kao poslovni partner ili koautor. Na primer, sa njom možete razgovarati o poslovnim planovima, uporediti prednosti i nedostatke kupovine automobila ili se pripremiti za intervju. "Ona će zajedno sa vama smisliti slogane, ideje za startape i desetine internet objava za različitu publiku", naglasili su iz Jandeksa.

"Podrška kontekstu je tehnički težak zadatak. Bilo je potrebno naučiti čet-bot kada je potrebno da uzme u obzir prethodne replike, a kada ne. Da bi to uradio, dodatno je obučen na referentnim primerima bezličnih dijaloga. Za manje od tri nedelje, korisnici su Alisi postavili desetine hiljada pitanja koja zahtevaju kontekstualni odgovor, a AI treneri su naučili model da da najrelevantniji odgovor na takve zahteve. Takođe, "Jandeks tim je koristio dijaloge iz open source skupa podataka Open Assistant ", dodaje se u saopštenju. Prema podacima kompanije, novu funkciju "Hajde da razmislimo" već je koristilo dva miliona ljudi. 

YandexGPT je ranije je bio dostupan samo na Jandeks pretraživaču, aplikaciji Jandeks, i televizorima sa Alisom, a sada se nalazi na glavnoj Jandeks stranici, gde možete imati uvid i u istoriju prepiske.

image