Magazin

Trikovi koje se koriste u marketima kako bi naveli kupce da više potroše

Kada ste poslednji put došli u prodavnicu ili parfimeriju i kupili samo ono šta vam je potrebno? Otišli po hleb i pazarili samo hleb. Ili vam je ipak poznatija situacija da se odjednom nalazite ispred kase sa punom korpom i računom od nekoliko hiljada dinara. Ovo nije slučajno, jer su stručnjaci za prodaju osmislili strategije zbog kojih upadate u zamke i kupujete iako vam mnoge stvari zapravo i nisu potrebe.
Trikovi koje se koriste u marketima kako bi naveli kupce da više potroše© © @ prostooleh/freepik

Prodavnice su vešto urađene tako da bi privukle kupce da troše i troše novac i priznećemo, često se rasipamo. Jedna čokoladica ili skuplja testenina u nekom trenutku možda neće naštetiti bankovnom računu, ali, ako smo u stalnom iskušenju i uvek popuštamo, bićemo u problemu - novac će da klizi samo tako.

Ipak, postoje strategije koje možemo da iskoristimo da ne bismo "upali" u bespotrebnu potrošnju, a podelio ih je stručnjak za uštedu novca i direktor onlajn supermarketa Ričard Prajs.

Većina nas je primetila da se na kasama uvek nalaze čokoladice, slatkiši, kesice bombona. Nalaze se baš tu, jer je ljudima jako primamljivo da uzmu neku poslasticu u poslednjem trenutku:

"Pokušajte da koristite kase koje imaju brže vreme naplate ili postavite sebi izazov da ne kupujete ništa na kasama", preporučio je Ričard.

Prijatni mirisi u radnjama nisu slučajni. Ovaj mali trik služi kako bi usrećio vaša čula čim uđete u prodavnicu, zato povedite računa:

"Miris utiče na to da impulsivnije kupujete stvari", kaže Ričard, a piše Metro. 

Prethodno isečeno povrće i voće

Ne samo da često jedemo očima već i kupujemo njima.

"Prethodno narezana hrana izgleda tako privlačno, sa svojim šarenim pakovanjima i uštedom vremena koju nam pruža. Međutim, kada vidite već narezane proizvode, razmislite o razlici u ceni i još jednom proverite jer je obično nasečeno voće i povrće dosta skuplje u odnosu na ono koje nije pripremljeno", savetuje.

Velika kolica ne uzimajte u obzir

"Što su veća kolica, verovatnije je da ćete na kraju potrošiti više, pa se umesto velikih kolica, birajte ručne korpe. Istraživanje je otkrilo da, kada se veličina korpe udvostruči, potrošači kupuju 40 posto više".

Skriveni proizvodi

Navikli ste naprimer gde stoji jogurt ili sir. Međutim, primetićete da posle nekog vremena ovu naviku morate da menjate, jer su ih prodavci stavili na drugo mesto. Dok tražite jogurt, videćete još neke proizvode, stavićete ih u korpu, a možda vam i nisu potrebni:

"Uvek idite u radnju sa spiskom i ne kupujte ništa drugo".

Skupi proizvodi su uvek u nivou očiju

Da biste pronašli povoljnije alternative, pokušajte da pogledate proizvode na donjim policama: "Predmeti koji se postavljaju u nivou očiju na policama obično su skuplja roba. Zato, pogledajte donje police, tu ćete pronaći slične artikle koji imaju niže cene i manje marže", ističe stručnjak.

Manipulacija svih pet čula je još jedan ključni aspekt u marketinškim strategijama prodavnica hrane. Miris sveže pečenog hleba ili kafe može nas privući i stvoriti osećaj udobnosti i zadovoljstva. Kad tome dodamo činjenicu da velike prehrambene prodavnicee nemaju prozore, zbog čega često nemamo pojam o vremenu, ostajemo duže i natenane trošimo novac na svario koji nam i nisu preko potrebne.

image