Težak problem: Sumo rvači bili preteški da bi avion poleteo, pa organizovan dodatni let
Planirano je bilo da sumo rvači odlete avionom tipa "boing 737-800" od aerodroma Haneda u Tokiju i aerodroma Itami iz Osake, da bi otišli na ostrvo na krajnjem jugu zemlje, Amami Ošima, gde je bio zakazan sportski festival, prenosi "Gardijan".
Zabrinutost je počela da raste kada je osoblje shvatilo da su na spisku putnika sumo rvači, čija je prosečna težina sto dvadeset kilograma, što je mnogo više od prosečnih sedamdeset kilograma po putniku normalne građe. Pošto aerodromska pista na ostrvu Amami nije bila u mogućnosti da primi veći avion, radnici JAL su morali da zatraže dodatnu letelicu za dvadeset sedam rvača, uključujući četrnaest rvača koji su morali da lete od Itamija do Hanede, da bi se ukrcali na specijalni let.
"Veoma je neobično da se uvede još jedan poseban let zbog ograničenja težine na letelicama", rekao je portparol JAL, za regionalni list "Minami-Nipon Šinbun". Dodatni letovi su angažovani za povratak sumo rvača kućama, nakon što je turnir završen u nedelju, naveli su japanski mediji.
Ovo nije prvi put da su se sumo rvači pojavili u medijima zbog slične situacije. Fotografija sumo rvača naguranih u mali putnički avion 2014. godine postala je hit na internetu.
Sumo wrestlers on board a Dash 8 with 2+2 seating. Looks a bit tight :) RT @hakkakubeya: pic.twitter.com/ZxEDRwv8NY
— Flightradar24 (@flightradar24) August 1, 2014
Kasnije se grupa rvača fotografisala dok su se vozili u autobusu na putu ka kampu.
激励会場へ向かうバスの車内。暑苦しとは言わないで(笑短い時間の移動で冷房もきいているので大丈夫です。#sumopic.twitter.com/NS6EMtbdvf
— 八角部屋 (@hakkakubeya) July 30, 2014
Iako ne postoji minimalna kilaža koju je potrebno dostići za dobijanje titule sumo rvača, sigurno je da višak telesne mase daje prednost u igri. Orora Satoši, koji je rođen u Rusiji i koji je odlučio da ode u penziju pre pet godina, bio je težak oko dvesta devedeset dva kilograma i još uvek nosi titulu najtežeg sumo rvača u istoriji.