Peškir, ali moderan: Kako je Ikea odgovorila na novu Balensijaginu suknju-peškir od 695 dolara
Gotovo da nema osobe na društvenim mrežama kojoj makar jednom u proteklih par dana na početnoj stranici nije "iskočila" slika najnovije Balensijagine suknje-peškira. Ovaj komad odeće (ako se to može tako nazvati) kreatori su ocenili kao pravi hit za predstojeću sezonu, a njegova vrtoglava cena, reklo bi se da bode oči još više nego sam dizajn.
Moda ili sociološki eksperiment
Modni "ispad" Balensijage bi možda izazvao blažu reakciju korisnika da kreativni direktor, Demna Gvasalija, samo nekoliko meseci ranije nije izjavio da "želi da modu i Balensijagu vrati njihovim korenima i kreira kvalitetnu odeću". Kontroverzni kreator je tada u intervjuu za Vog istakao i da će zrelije i ozbiljnije pristupati modi.
£695 for a towel- at this point Balenciaga are a social experiment pic.twitter.com/edTGn7FXpB
— Soph 💙 (@sophh_x) November 15, 2023
Međutim, nakon nekoliko apsurdnih kreacija u nizu, kao i izjava kreativnog direktora brenda, sve više ljudi je ubeđeno da se Balensijaga i druge modne kuće šale sa kupcima i da je pre u pitanju sociološki eksperiment nego moda.
Ikea uhvatila"talas" i ponudila repliku suknje-peškira
Još više reakcija od same suknje-peškira izazvala je Ikeina marketinška kampanja u kojoj maneken pozira u njihovoj radnji sa "VINARN" peškirom u boji peska, koji neodoljivo podseća na Balensijagin "biser". Reakcije na društvenim mrežama su na ovakav potez švedskog brenda isključivo pozitivne, budući da su jedni od retkih koji sav besmisao savremene mode ismevaju na originalan i kreativan način.
Ovo nije prvi put da je Ikea na briljantan i dovitljiv način odgovorila na modni izazov: 2017. godine Balensijaga je lansirala "oversajzd" muški ceger plave boje po ceni od 2.145 dolara, što je marketing tim Ikee navelo da izreklamiraju svoj, čija je cena svega 75 centi. I tada su mreže "gorele" zbog marketinške kampanje Šveđana, a Balensijaga našla na stubu srama.
Korisnici društvenih mreža već su počeli utiske o reklamnoj kampanji Ikee da dele na svojim nalozima, a ako je suditi po broju reakcija, švedski brend je još jednom pokazao kako izgleda dobar marketing na delu.
@IKEA ponovo objasnila sta je marketing 🪄 pic.twitter.com/5cD55hMdBg
— Alexandra Ivankovic (@aparatzakokice) November 17, 2023
Iscepane hulahopke, kesica čipsa i drugi "biseri" modnih brendova
Balensijagina suknja-peškir nije prva na svetu kreacija tog tipa: 2020. godine, mini suknju od frotira kreirala je modna kuća Fendi, a iste godine lansirana je i prolećna kolekcija brenda Ludovik d Sent Sernin, čiji je jedan od glavnih modela bio upravo suknja-peškir. Tada se, međutim, nije "digla" tolika prašina.
Ono što korisnike najviše brine (ili zabavlja, kako koga) jeste činjenica da su kreacije velikih modnih brendova iz godine u godinu sve ekscentričnije i apsurdnije, pri čemu se akcenat stavlja na privlačenje pažnje pre nego na praktičnost.
Sredinom 2020. godine modna kuća Guči kreirala je pocepane hulahopke čija je cena od 190 dolara pokrenula brojne rasprave. I dok su se influenseri utrkivali ko će ih izneti na originalniji način i bolje uklopiti sa ostatkom garderobe, ostali su negodovali da je moda otišla u potpuno suprotnom smeru. Ni Balensijaga "nije ostala dužna" - u oktobru prošle godine ovaj modni brend je iznenadio sve lansiranjem tašnice u obliku kesice čipsa, a zatim i futurističkom torbom sa velikom "rukavicom" umesto drške.