Magazin

Modna kuća se izvinjava za skandaloznu kampanju sa decom

Fotografije su uklonjene sa interneta nakon što su mnogi kritikovali sado-mazo medvediće koje drže male devojčice kao deo nove promocije modnog brenda ''Balensijaga''
Modna kuća se izvinjava za skandaloznu kampanju sa decomGetty © Asanka Ratnayake

U centru modne kampanje za tašne, našle su se maloletne devojčice koje u rukama nose medvediće sa sado-mazo aksesoarima. Iako su ove torbice - medvedići bile prikazane na nedelji mode u Parizu, u reklami koja koristi decu kao modele, kampanja je dobila sasvim drugu konotaciju, aludirajući na dečju pornografiju. Mnogi korisnici na društvenim mrežama su počeli da kritikuju brend, kao i sve upletene u ovu kampanju.

Nakon velikog odjeka i negativnih komentara, modna kuća je objavila izvinjenje preko Instagrama za ''uznemirujuć'' i ''neodobren'' sadržaj, kao i da ne podržavaju nikakvu vrstu zlostavljanja nad decom, te da se zalažu za njihovu bezebednost i zdravlje.

Ova kampanja je uznemirila javnost i izazvala mnogobrojne reakcije. Neki smatraju da nije moguće da se kampanja tako velikog brenda objavi bez prethodne provere i odobrenja, dok drugi govore da izvinjenje preko Instagram storija ne može biti dovoljno za ovakav ''propust''.

Pored samih fotografija sa snimanja, koje uključuju decu koja drže plišane medvediće u kožnoj opremi i sa lancima, mnogi su skrenuli pažnju i na raniju kampanju sa "Adidasom" gde su se na fotografiji videli papiri na stolu, za koje su Tviter korisnici ustanovili da je u pitanju dokument Vrhovnog suda SAD o dečijoj pornografiji. Ovo dovodi u pitanje ''Balensijagine'' tvrdnje da su ove sadašnje objave bile neodobrene i neplanirane.

Jedan korisnik je povezao knjigu u pozadini jedne od ''Balensijaginih'' Instagram objava sa ovim skandalom, takođe uklonjenih. Knjiga je o belgijskom umetniku Mikelu Boremansu, koji je poznat po nadrealnim prikazima. Postoji nekoliko slika ovog umetnika koje prikazuju decu u morbidnim situacijama. Iako je u pitanju metaforički opis i satiričan kontrast zla i nevinog, lako je napraviti vezu sa ekspolatacijom dece u ovoj kampanji.

Mnogi povezuju ''Balensijagin'' odlazak sa  Tvitera u oktobru ove godine sa ovim skandalom, smatrajući da je napuštanje bilo unapred smišljeno zbog planirane kontroverzije koju će ovakva kampanja doneti. Korisnici dodaju da je licemerno od modne kuće da odbaci Kanje Vesta zbog uvredljivih komentara, a da sami promovišu veoma opasne teme.

''Balensijaga'' je ranije danas uklonila sve objave sa Instagrama.

Kering, kompanija koja je vlasnik ovog modnog brenda, još se nije javno oglasila. Ljudi na društvenim mrežama pozivaju poznate ambasadore ovog brenda, poput Kim Kardašijan, da se oglase i obustave saradnju.

image