Telefon vam je upao u vodu? Stručnjaci kažu da ga nikako ne stavljate u činiju s pirinčem
Mnogi novi modeli mobilnih telefona su znatno otporniji na vodu nego stariji uređaji, ali čak i pored toga, naš prvi instinkt je da pokušamo da ga spasimo. To je sasvim u redu i bolje je da uradimo sve što možemo, kako ne bi došlo do oštećenja, ali važno je da ovo radimo na pravilan način, kako ne bismo pogoršali situaciju.
Iako godinama na internetu kruži savet da mokar telefon samo treba da stavimo u činiju pirinča, pa će se "magično" oporaviti, ovo može biti samo polovina rešenja, jer će zrna verovatno upiti vodu samo sa površine, dok unutrašnjost telefone može ostati mokra. Osim toga, vlažna zrna se mogu zalepiti za ekran, što samo stvara novi problem.
Šta zapravo treba da uradimo kada "okupamo" telefon
Nakon što nas je prošla panika, umesto da zadovoljimo iracionalnu potrebu za nasumičnim pritiskanjem svih komandi, ono što prvo treba da uradimo je da telefon isključimo. Potrebno je da sprečimo kratki spoj na sve moguće načine, tako da treba da skinemo masku ako je imamo, pa da izvadimo bateriju (ako model telefona ima ovu opciju), kao i sve kartice iz njega.
Sledeći korak je sušenje - nikako ne bi trebalo da koristimo fen za kosu ili da uređaj stavimo u blizini grejalice. Iako toplota može da ga osuši, isto tako može još više da ošteti osetljive delove uređaja. Najbolje je da svaki deo telefona brzo, ali pažljivo obrišemo peškirom, tako da tečnost ne zađe u rupicu za mikrofon, port za punjač/slušalice... Za brisanje manjih otvora mogu da koriste i štapići za uši, prenosi portal "Vajerd (Wired)".
Nakon toga je preporučljivo da uređaj i delove koje smo izdvojili ostavimo na suvoj površini, u prostoru sa dobrim protokom vazduha, ispred ventilatora ili prozora i podalje od svih izvora toplote.
Zatim, na redu je strpljenje: Trebalo bi da sačekamo nekoliko sati ili čak ceo jedan dan dok ponovo ne pokušamo da ga upalimo. Ako nismo sigurni da li je uređaj suv, možemo još jednom da ga obrišemo peškirom, sačekamo još nekoliko sati, pa pokušamo da ga aktiviramo.
U slučaju da se uređaj nije upalio, onda je to verovatno znak da je bolje da posetimo servis za mobilne telefone i prepustimo posao stručnjacima. S druge strane, ako telefon radi kao i pre, onda smo verovatno pravilno postupili. Ipak, nekada se potencijalni kvar neće odmah videti, već može da prođe neko vreme dok kvar ne počne da remeti funkcije telefona. Ako nismo poptuno sigurni da uređaj funkcioniše, iako isprva deluje tako, onda je svakako preporučljivo da ga odnesemo u servis, da bismo sprečili štetu u budućnosti.