Magazin

Ovo je razlog zbog koga sve manje automobila ima rezervnu gumu

Poslednjih nekoliko godina proizvođači automobila sve ređe u osnovnoj opremi kupcima nude rezervnu gumu, a sve češće - set za reparaciju pneumatika u slučaju oštećenja. Zbog čega je to tako?
Ovo je razlog zbog koga sve manje automobila ima rezervnu gumu© Canva / creativesunday2016

Ukoliko ste u poslednjih nekoliko godina kupili nov automobil, sigurno ste primetili da u gepeku, ispod njegovog dna više nema niti prostora za rezervnu gumu, niti nje same. Ukoliko ste pomislili da ste prevareni - ne brinite. Odluku da rezervnu gumu zamene setom za reparaciju pneumatika proizvođači automobila doneli su nakon mnoštva proračuna i analiza.

"Probušena guma u vožnji je jedan od najiritantnijih kvarova, naročito ukoliko je nastala naletanjem na rupu na putu. Ranije su automobili imali rezervni točak u prtljažniku, ali je nova analiza pokazala da je on stvar prošlosti", naveo je Rod Denis, portparol britanske organizacije RAC.

Zbog čega noviji automobili više nemaju rezervnu gumu

Razlog za zamenu rezervne gume setom za njihovu reparaciju zapravo leži u smanjenju ukupne mase četvorotočkaša, budući da čelična felna sa pneumatikom može težiti i do 20 kilograma. Samo njeno puko postojanje u gepeku, stoga, utiče na mnogo faktora u vožnji.

Pre svega, što je automobil teži, to su i njegove performanse na drumu slabije. Potom, pri većem opterećenju raste i potrošnja goriva, a samim tim se povećava i emisija štetnih gasova u atmosferu. Na kraju, i trošenje pneumatika na točkovima zavisi od ukupne mase automobila.

Samo 2,6 procenata novijih automobila zadržalo rezervnu gumu

Prema istraživanju RAC, od 313 novih automobila 20 različitih proizvođača u Velikoj Britaniji, samo 8 modela, odnosno 2,6 procenata, je zadržalo rezervnu gumu. Među četvorotočkašima koji su se odlučili da u gepeku, i pored postojanja, inovativnih setova za reparaciju, ipak zadrže rezernu gumu našla su se sledeća vozila:

  • Fiat Tipo
  • Ford Fokus
  • Hjundai Santa Fe
  • Lend Rover Defender
  • Seat Ateka
  • Suzuki Akros
  • Volvo XC90 
  • Tojota Lend Kruzer

Kako navodi Denis, ovaj trend će se u budućnosti sigurno nastaviti, ponajviše jer na smenu automobilima sa unutrašnjim sagorevanjem dolaze oni sa pogonom na struju. Kod ovih modela vozila dodatno opterećenje naročito utiče na emisiju štetnih čestica u atmosferu, dok se kao drugi ograničavajući faktor navodi i ograničen prostor u gepeku.

image