Magazin

Električni automobili emituju više štetnih čestica koje zagađuju okolinu od vozila na benzin i dizel

Zagovornici ekološki "čistih", električnih automobila, navode kako su ovakva vozila najbolji prijatelji Zemlje - da zagađuju okruženje mnogo manje, da ne emituju toliko štetnih čestica u atmosferu i da su štedljiviji. Međutim, istina je potpuno drugačija.
Električni automobili emituju više štetnih čestica koje zagađuju okolinu od vozila na benzin i dizel© Canva / Fahroni

Od kako su prvi put lansirani, električni automobili su postali sinonim za očuvanje planete Zemlje, budući da u atmosferu ne emituju izduvne gasove i druge štetne materije. I zaista, evo već godinama oni imaju dobru reputaciju. Toliko dobru da vlade mnogih zemalja razmatraju čak i ukidanje starih, dobrih "benzinaca" i "dizelaša" i potpunu tranziciju na ekološki prihvatljive električne automobile. Ali, jesu li oni zaista bolji po okruženje? Emituju li manje štetnih čestica?

Zbog čega električni automobili nisu manji zagađivači atmosfere

Jedno od novijih istraživanja na ovu temu sprovela je kompanija Emišn Analitiks, koja je analizirala električne automobile i količinu oslobođenih štetnih čestica u atmosferu. Zaključak nije nimalo optimističan: toksične čestice koje se izbacuju su čak i štetnije po okruženje od izduvnih gasova koje oslobađaju automobili sa unutrašnjih sagorevanjem.

Većina štetnih čestica električnih automobila emituju pneumatici, koji su napravljeni od sintetičke gume dobijene od derivata nafte, aditiva i drugih, nimalo ekološki prihvatljivih materijala. Svakodnevnom vožnjom pneumatici se troše i ispuštaju u vazduh štetne po okruženje hemikalije, prenosi Njujork Post.

Proizvođači obmanjuju kupce

Prema mišljenju eksperata kompanije Emišn Analitiks, marketinške kampanje i sav reklamni materijal koji koriste proizvođači električnih vozila bi trebalo da bude prilagođen stvarnom stanju stvari. Takođe, akcentovanje "nulte emisije izduvnih gasova", samo zato što elektromobili nemaju auspuhe, je pogrešno i obmanjujuće, budući da oni i dalje emituju toksične čestice, samo na drugačiji način.

Naravno, ovo otkriće nije nešto što će zaustaviti elektrifikaciju, smatra Nik Molden, osnivač i izvršni direktor Emišn Analitiksa. "U ovom trenutku politički stav po ovom pitanju je jasan. Električni automobili smanjuju emisiju ugljen-dioksida koji utiče na klimatske promene. Ali, ova vozila imaju i svoju lošu stranu", dodao je on. 

image