Zbog ove 3 greške, vrednost nekretnine koju prodajete opada, a kupci beže glavom bez obzira
I dok neko jedva čeka da proda stan u kome živi kako bi se preselio u novi, veći ili u nekom lepšem kraju grada, drugima je prodaja nekretnine veoma teška jer ih za nju vezuju brojne uspomene. Čitava procedura od postavljanja oglasa, proko mnogobrojnih kupaca koji paradiraju prstorom razgledajući ga, pa sve do faktičke prodaje ume da traje dugo, što stvar dodatno otežava.
Ali, treba razumeti i buduće vlasnike stana ili kuće - njima je važno da nekretnina bude praktična, lepa i lagodna za život. O tome na koje stvari potencijalni kupci obraćaju pažnju pri kupovini stana ili kuće i tome šta ih navodi da spuste cenu ili odustanu od kupovine za magazin Ekspres govorila je Kejt Dakvort, ekspert za dizajn enterijera.
Pretrpanost nameštajem i stvarima
U prostoru koji je pretrpan nameštajem i stvarima potencijalni kupci se ne osećaju dobrodošlo, te oni ovakve stanove ili kuće automatski odbijaju zbog haotične atmosfere. Osim toga, pretrpanost vizuelno smanjuje prostor, te se on kupcima čini skučenim i nepodobnim za život. "Psihološki, kupci ocenjuju prodavca koji živi u pretrpanom stanu kao nekoga ko je neodgovoran i u ostalim kućnim poslovima", navodi Kejt. Zato je važno da se pre prodaje stana ili kuće rešite svog nepotrebnog haosa i prostor učinite vizuelno prostranijim i lepšim.
Jarke boje i maksimalizam u enterijeru
Kupcima je često mnogo teško da procene nekretninu ukoliko je enterijer taj koji upada u oči. Jarko obojeni zidovi, upadljiv nameštaj, draperije na prozorima u efektnim dezenima i akcentne dekoracije o prostoru koji prodajete mogu poslati pogrešnu sliku. Zato su uvek neutralni tonovi ti koji su najpreporučljiviji, kako kada je reč o zidovima, tako i kada se razmatra kupovina nameštaja. Dakle, kao i u modi - manje je više.
Loše osvetljenje
Još jedna velika greška prilikom opremanja stana, koja se kasnije odražava i na njegovu prodaju, jeste loše osvetljenje. Baš kao i kada je stan ili kuća koji prodajete pretrpan, tako i kada je mračan - on odbija kupce i šalje im poruku da nisu dobroošli. U poslednjih nekoliko godina trendovi u dizajnu enterijera podrazumevaju kako glavne izvore svetlosti, tako i ambijentalno osvetljenje, koje prostoru daje "dušu" i čini ga toplijim i ušuškanijim. Za stan koji je topao i u kome se kupci već sa vrata osećaju kao kod svoje kuće oni su itekako voljni da izdvoje novac, dok iz mračnog stana jedva čekaju da pobegnu glavom bez obzira.