Četiri znaka da je vreme da menjate doktora
Postoje brojni razlozi zbog kojih pacijenti mogu da odluče da promene lekara: neki od njih uključuju preseljenje, promenu finansijske situacije, promenu plana osiguranja i još mnogo toga.
Međutim, pored ovih okolnosti, nekada je dovoljno da sami procenite da li vam trenutni doktor odgovara. Možda spolja deluje kao da je sve u redu, a vaš subjektivni osećaj vam uporno govori da nešto "ne štima" u odnosu sa lekarom, ali još uvek ne znate šta.
Postoji nekoliko potencijalnih objašnjenja zašto vam ne odgovara trenutni medicinski stručnjak, a svaki od njih može biti dovoljno dobar razlog da ga promenite:
Loša komunikacija
Komunikacija koja nije zadovoljavajuća može imati više oblika, a neki od najčešćih su:
- Pružalac usluge ne uvažava brige pacijenta
- Doktor deluje rasejano i nezainteresovano kada komunicira
- Doktor često prekida svog pacijenta dok govori
- Doktor ne uspostavlja kontakt očima niti bilo koji drugi znak da bi pokazao da obraća pažnju
- Lekar ne kontaktira pacijenta na vreme nakon dobijanja važnih rezultata ili informacijama o njegovom zdravlju
- Lekar ne daje vreme pacijentu da postavi pitanja i ne pomaže mu da razjasni svaku nedoumicu
- Medicinsko osoblje nema dobru međusobnu komunikaciju
Kada se pojavi bilo koji od navedenih primera, kao pacijent se verovatno osećate zbunjeno i zanemareno, a to je poslednji utisak koji bi trebalo da imate kada želite da se posvetite svom zdravlju.
Lekar je bio neprofesionalan
Ako se osećate osramoćeno ili neprijatno nakon posete lekaru, onda bi trebalo da se zapitate kako je prošao pregled. Da li vam je lekar upućivao neprikladne komentare o vašem izgledu, fizičkom ili mentalnom zdravlju? Da li vam je postavljao pitanja koja se ne odnose na zdravlje, već na vaš lični život? Ako je odgovor potvrdan, onda potražite drugog stručnjaka, sa kojim ćete se osećati prijatnije.
Doktor ne prihvata druga mišljenja ili preporuke
Isuviše arogantan i ponosan lekar verovatno nije dobar izbor. Ako vaš lekar insistira da nije potrebno da dobijete preporuke ili mišljenja drugih stručnjaka, to je "crvena zastavica" zbog koje se možete osećati "zarobljeno".
Lekar koji zaista brine o zdravlju svog pacijenta bi omaložavao druga mišljenja i ne bi pokušavao da spreči pacijenta da se raspita/traži negu kod drugih specijalista u medicinskoj oblasti.
Osećate se "izgubljeno"
Ako deluje kao da lečenje nema efekta nakon dužeg perioda, da osoblje ni lekar nisu ljubazni, nemate poverenja u njih i ne osećate se kao da ste u dobrim rukama (čak i kada ne možete pronaći konkretan razlog), verovatno nemate osećaj da se oporavljate i da znate šta zapravo treba da radite.
Osim lečenja određenog zdravstvenog stanja, lekar mora da se pobrine da se pacijent oseća bezbedno, da može da mu prepusti odluke o njegovom zdravlju.