Katolici u Italiji ljuti zbog reklame za čips: Bogohuljenje! (VIDEO)
Reklama za "Amika čips", koji je popularan u Italiji, dešava se u manastiru i počinje tako što se časna sestra sprema da se pričesti. Glavna sestra shvata da je prostorija prazna, i puni je čipsom.
U pozadini se čuje Šubertova kompozicija "Ave Marija", a časne sestre se kreću prema oltaru i kada prvoj sveštenik daje hleb, ona širi oči i čuje se krckanje.
Reklama, koja se emituje na "Medijasetu", inače najvećem komercijalnom emiteru u Italiji, i još nekim privatnim TV mrežama, završava se tako što glavna sestra pojede pakovanje čipsa.
Quando uno spot alimenta il dibattito, l’ufficio marketing festeggia. #PatatinaChips#AmicaChips#PatatineChips#Chips#Spotpic.twitter.com/SJl1W7JuUU
— Gianlink (@GianLink) April 9, 2024
Kompanija koja je napravila reklamu, "Lorenco Marini grupa", saopštila je da je reklama uperena ka mlađim gledaocima i da u njoj ima "prepoznatljive britanske ironije", sa namerom da se "izrazi neodoljiv ukus Amika čipsa", na prenaglašen i provokativan način.
Međutim, udruženje katoličkih televizijskih gledalca "Ajart", kaže da reklamu treba odmah zabraniti. Predsednik udruženja Đovani Bađo optužio je kompaniju da se služi bogohuljenjem kako bi povećala prodaju i dodao da je "banalno poređenje čipsa i svetete tajne pričešća".
Reklamu je takođe kritikovao katolički list Avenire, sa uvodničkim tekstom pod naslovom "Hrist je sveden na krompirić. Ponižen i osramoćen kao pre dve hiljade godina."