Magazin

Ovaj elektronski uređaj može izazvati eksploziju u avionu i zato se ne sme stavljati u prtljag

Avio-kompanije imaju stroga pravila kada je reč o prevoženju različitih elektronskih uređaja, budući da mnoga od njih mogu predstavljati rizik za bezbednost putnika i članova posade. Jedan od takvih uređaja koristi čak 82 miliona putnika širom sveta, a da nisu ni svesni da njegovim unošenjem u avion ugrožavaju sigurnost.
Ovaj elektronski uređaj može izazvati eksploziju u avionu i zato se ne sme stavljati u prtljag© Canva / anyaberkut, yehor

Više od 82 miliona ljudi širom sveta konzumira elektronske cigarete, odnosno vejpove. Ovi elektronski urđaji su naročito popularni među mlađom populacijom. Ipak, kada je reč o transportovanju ovih uređaja, malo ko vodi računa o pravilima koje avio-kompanije diktiraju, odnosno rizicima koje oni sa sobom nose.

Zbog čega se vejpovi moraju prevoziti isključivo u putničkoj kabini

Osim što izazivaju zavisnost i potencijalno ugrožavaju zdravlje pušača, elektronske cigarete, odnosno vejpovi, sa sobom nose još jedan rizik, a to je rizik od eksplozije. Naročito u uslovima povećanog pritiska, kakav je u avionskim kabinama. Najveću pretnju po bezbednost svih putnika i članova posade predstavljaju litijum-jonske baterije koje služe za napajanje tih uređaja.

U običnim uslovima su one izuzetno bezbedne, ali zbog visoke energije vrlo rizične ukoliko se ne transportuju na adekvatan način. Zato je potrebno da one budu skladištene u ručnom prtljagu i uvek budu na oku putnika, kako bi se u slučaju nepredviđene situacije vatra mogla obuzdati i ugasiti.

"Baterije su čest uzrok požara u avionima, ali i na zemlji, u trenucima transportovanja", upozoravaju britanski eksperti iz oblasti civilne avijacije, a prenosi magazin Dejli Mejl.

Ako koristite e-cigaretu, ovako treba da je prevozite kada putujete avionom

Ukoliko putujete avionom, a niste spremni da se u potpunosti odreknete svog uređaja za vreme putovanja, najbezbedniji način za njegovo prevoženje jeste da ga u avion unesete potpuno napunjenog. To znači da ga od trenutka skidanja sa punjača, pa sve do sletanja, ne koristite ni trenutka. Ni na putu ka aerodromu, ni dok čekate ukrcavanje na let. 

Ukoliko koristite elektronsku cigaretu koja se dopunjuje uljem, trebalo bi da pre ukcavanja u avion ispraznite rezervoar u kome se nalazi ulje i odvojite ga od baterije, sugerišu stručnjaci za bebzednost avio-saobraćaja. Time ćete sprečiti eventualno curenje tečnosti tokom leta ili uključivanje e-cigarete pritiskom na taster.

Vodite računa i o ograničenjima za prevoz tečnosti

Korisnici elektronskih cigareta koje se dopunjuju tečnošću na put obično ne idu bez ulja, koje se najčešće prodaje u većim ambalažama. Ipak, prilikom pakovanja za let malo ko razmišlja o limitima koje diktiraju avio-kompanije, a koje se odnose na prevoz tečnosti.

U gotovo svim zemljama važi pravilo da se u letelicu ne može uneti ni jedna tečnost čija zamremina premašuje 100 mililitara, izuzev određenih lekova ili hrane za bebe. Kako biste izbegli neprijatnost i ostali bez ulja za e-cigaretu, postarajte se da ga spakujete u prtljag, a nikako u ručni kofer.

image