Magazin

Zbog ove nove funkcije Instagrama su korisnici spremni da zauvek izbrišu aplikaciju

Najpoznatije aplikacije, poput Jutjuba, TikToka i Instagrama često uvode nova ažuriranja, ali najnovija opcija koju Instagram trenutno testira nije najbolje prihvaćena od strane korisnika. Štaviše, mnogi su toliko nezadovoljni ovom promenom da su spremni da trajno izbrišu svoje naloge. O čemu je zapravo reč?
Zbog ove nove funkcije Instagrama su korisnici spremni da zauvek izbrišu aplikaciju© Freepik/freepik

Instagram ima nekoliko komponenti koje se mogu pronaći od svih popularnih društvenih platformi - na primer, mreža Iks je vrsta ličnog bloga, TikTok je dominantan kada je u pitanju kratak video sadržaj, a Jutjub se  najviše koristi za video snimke... Mnoge aplikacije su specijalizovane za samo jednu vrstu medija, što se može videti po dizajnu i funkcijama.

Ipak, ono što mnogima može da poboljša ili potpuno pokvari iskustvo korisnika je vezano za oglase, tačnije način na koji se plasiraju. Većina ljudi bira mreže na kojima postoji što manji broj i učestalost reklama, jer su one nešto što retko ko voli. Međutim, u poslednje vreme, mnoge platforme društvenih mreža više podsećaju na oglasni prostor, nego na mrežu za zabavan sadržaj.

Sada je uočeno da Instagram ima novu funkciju za oglase na platformi, zbog koje korisnici prete da će zauvek napustiti aplikaciju. Dakle, zašto ova promena izaziva negativne reakcije?

U pitanju je uvođenje reklama koje nije moguće preskočti. Na primer, svako ko je koristio Jutjub upoznat je da na početku većine snimaka uvek idu oglasi.Neki od njih se može preskočiti nakon pet sekundi, a nekada su u pitanju dvostruki oglasi, a nekada se uopšte ne mogu preskočiti, prenosi "Juniled (Unilad)".

Upravo ova funkcija se navodno prilagođava ovo Instagramovom modelu. Drugim rečima, umesto da oglas bude na početku videa, kao kod Jutjuba, oglas koji se ne može preskočiti je zapravo deo listanja kroz sadržaj na Instagramu.

U suštini, kada naiđete na jedan od ovih oglasa, biće vam onemogućeno pomeranje i preskakanje reklame dok ne prođe određeno vreme. Tako ćete biti primorani da gledate reklamu dok je aplikacija ne ukloni, osim ako ne spustite telefon ili namerno isključite zvuk/ekran i skrenete pogled.

"Uvek testiramo formate koji mogu da donesu vrednost za oglašivače. Dok testiramo i učimo, obezbedićemo ažuriranja ako ovaj test rezultira bilo kakvim formalnim promenama proizvoda," rekao je portparol kompanije "Meta".

Reakcije korisnika na platformama kao što je Redit pokazuju da ova promena verovatno neće biti prihvaćena od strane javnosti. 

"Koliko sam upoznat, ovo će da utiče i na "storije", a i na obične objave. Kada listate kroz naslovnu stranu, odjednom ćete doći "do kraja", nećete moći da idete dalje. Onda se pojavljuje mala stvar na dnu ekrana, koja se zove "Ad break", pa tada ćete morati da nađete reklamu i da zurite u nju. Kada je nađete, kreće tajmer od 6 sekundi, za to vreme morate da gledate oglas" piše jedan korisnik.

"Nadam se da Instagram zaista neće uvesti ovo apsurdno ažuriranje. Voleo bih da je ovo šala."

Za sada nije poznato kada i da li će nova opcija biti uvedena.

image