Jačanje ruske avijacije: Stigla još jedna grupa Su-57
Vazduhoplovna fabrika Komsomolsk-na-Amuru predala je ruskom Ministarstvu odbrane još jednu seriju lovaca Su-57, saopštila je Ujedinjena avio-kompanija (UAC).
"KnAAZ je proizveo i predao Ministarstvu odbrane Rusije još jednu seriju aviona pete generacije Su-57 u okviru programa nabavke za sledeću godinu", navodi se u saopštenju.
Pored toga, kompanija je vojnom odeljenju obezbedila višenamenske lovce Su-35S za Vazdušno-kosmičke snage.
Kako je istakao generalni direktor UAC Jurij Sljusar, ove godine je fabrika aviona u Komsomolsku na Amuru završila program za proizvodnju aviona.
"Nastavićemo da ispunjavamo svoje obaveze. Avioni predviđeni za isporuku sledeće godine su već u proizvodnji", rekao je on.
Suhoj Su-57 lovački avion pete generacije
Su-57 je multifunkcionalni lovac pete generacije koji je razvila kompanija "Suhoj" i Ruska vazduhoplovna korporacija. Dizajniran je za uništavanje svih vrsta vazdušnih, zemaljskih i površinskih ciljeva. Avion ima supersoničnu brzinu krstarenja, unutrašnje naoružanje, premaz koji apsorbuje radarske znake, kao i najnoviji set opreme u kabini.
Prvi ruski borbeni avion sa stelt-sposobnošću ima za cilj da pruži poboljšane sposobnosti oružanim snagama na zemlji u smislu prikrivenosti, brzine, projektila i senzora.
Avion je opremljen sposobnošću za više misija, automatizacijom i tehnologijom veštačke inteligencije kako bi se poboljšale mogućnosti ruskog vazduhoplovstva.
Ovaj avion će verovatno zameniti avione MiG-29 i Su-27 četvrte generacije vazduhoplovnih snaga, jer "felon", kako ga označava NATO, ima dolet od 3.500, što je više nego dvostruko u odnosu na lovac Su-27, i može da leti brzinom od dva maha bez naknadnog sagorevanja.
Rusija takođe ima za cilj da rasporedi udarni dron S-70 Okhotnik (Hunter-B) zajedno sa Su-57, koji će mu najverovatnije će služiti kao "lojalni vođa".
Avion je napravljen od kompozitnih materijala, koji smanjuju broj delova, a time i ukupnu težinu, omogućavajući masovnu proizvodnju, dok trup krila kombinuje funkcije borbenog i jurišnog aviona.
Su-57 vektorsku kontrolu potiska, što poboljšava manevrisanje pri velikim brzinama i visinama. Osim toga, smatra se da ima mogućnosti upravljanja vektorom potiska superiorne u odnosu na američki F-22 "raptor".
Napredna avionika aviona je povezana sa visokim stepenom kontrolisane automatizacije i pametnom podrškom posade, koja smanjuje opterećenje pilota. Štaviše, lovac može omogućiti pilotu da deli podatke i komunicira sa sistemima zemaljske kontrole i vazdušnim grupama u realnom vremenu.
Ove godine počele su serijske isporuke Su-57. Do kraja 2024. godine Vazdušno-kosmičke snage Rusije (VKS) bi trebalo da dobije 22 aviona, a do 2028. Godine njihov broj će biti povećan na 76.