
Kako izgleda vožnja metroom u bojama RT-a: Od redakcije, kroz cenzuru do uključenja uživo
U čuvenom moskovskom metrou jedan voz posvećen je dvadesetogodišnjici rada medijske kuće RT.
Reč je o Arbatsko-Pokrovskoj - plavoj liniji metroa. Voz je jedinstven i deli se na tri sekcije, a rukohvati su u obliku megafona. Prva se zove redakcija i posvećena je kratkoj istoriji našeg kanala gde može da se sazna o počecima izveštavanja od osnivanja 2005. do RT Indija koji je otvoren početkom decembra.
Drugi deo je - cenzura i odnosi se na pokušaje Zapada da ugasi našu medijsku kuću. Treća je crvena zona - uključenje uživo i posvećena je radu reportera i vojnih izveštača u svim najbitnijim tačkama. Ovaj voz saobraćaće pod bojama RT do juna 2026. godine.

Izgradnja moskovskog metroa u Sovjetskom savezu bio je jedan od najtežih i najopasnijih zadataka. Pored mnogobrojnih problema, nedovoljno radnika, materijala i opreme, postojale su i specifične poteškoće - rad pod zemljom u teškim uslovima, nestabilnost tla. Metro je počeo da radi 15. maja 1935. godine kada je za putnike otvoreno 13 stanica. Danas moskovski metro predstavlja ne samo sinonim za bezbednost gradskog saobraćaja nego i za nesvakidašnji biser umetnosti. Čak 48 stanica uvršteno je u spomenike kulture Rusije.
Danas mreža metroa ima 302 stanice. Linija metroa koja se može okarakterisati kao jedan od najperspektivnijih projekata jeste Troicka metro linija. Njen završetak je planiran do 2030. godine.
U okviru proslave Dana grada Moskve, ruski predsednik Vladimir Putin i gradonačelnik Sergej Sobjanin otvorili su četiri stanice ove linije metroa. Od 2010. godine rekonstruisano je 19 stanica. Novim radovima planiranim do 2030. godine, biće skraćeno vreme putovanja od 30 do 40 minuta iz Nove Moskve do centra grada. Putovanje između gradova trajaće nešto više od dva sata.
Brza železnica Moskva - Sankt Peterburg uključena je u okvirnu mapu razvoja železnice od 2026. do 2030. A najavljeno je da će iz Sankt Peterburga do Moskve moći da se dolazi metroom.
Posebna pažnja usmerena je na umetnička rešenja novih stanica, a svaka od njih predstavlja jedinstveno remek delo. U poređenju sa Evropom i Amerikom, ruski metro ima najveću stopu obnavljanja vozova. Moskovski metro ima najkraće intervale polazaka vozova, kao i skoro stoprocentno poštovanje reda vožnje.




