Sport

Posle 239 trka je na podijumu – debitovao pored Šumahera, konačno je uspeo

Iznenađenje nedeljne trke u Formuli 1 je bio iskusni Niko Hulkenberg, koji je u bolidu ekipe Kik Zauber stigao do svog prvog plasmana na podijum, i to u 37. godini
Posle 239 trka je na podijumu – debitovao pored Šumahera, konačno je uspeoGetty © NurPhoto / Contributor

Lando Noris trijumfovao je na Velikoj nagradi Velike Britanije, koja je obeležena dramatičnim razvojem događaja na stazi u Silverstonu.

Vozač Meklarena stigao je do prve pozicije ispred timskog kolege Oskara Pjastrija, ali iznenađenje trke svakako je bio iskusni Niko Hulkenberg, koji je u bolidu ekipe Kik Zauber stigao do svog prvog plasmana na podijum, i to u 37. godini.

Nemački as dugo je nosio etiketu vozača s najviše učešća u trkama Formule 1 bez osvojenog podijuma – čak 238 startova i 577 bodova. Ovog puta, krenuvši sa 19. pozicije, Hulkenberg je iskoristio haotičan razvoj trke, donoseći pravovremene odluke u pogledu strategije, što mu je donelo istorijski uspeh. Slavlje u boksu Kik Zaubera bilo je burno, jer je ovo prvi put u poslednjih 13 godina da je neki njihov vozač među najbrža tri.

Hulkenberg je svoj debi u Formuli 1 imao 2010. godine u Vilijamsu, nakon perioda u kom je obavljao ulogu test vozača između 2007. i 2009. godine. Njegov prvi nastup bio je na trci u Bahreinu, a zanimljivo je da su mu tada rivali bili legende poput Mihaela Šumahera, Rubensa Barikela, Felipea Mase, kao i Fernando Alonso, Luis Hamilton i Sebastijan Fetel.

Već sledeće sezone postaje rezervni vozač Fors Indije, da bi 2012. bio unapređen u glavnu postavu. Ubrzo zatim, 2013. godine, prelazi u Zauber, ali se već posle godinu dana vraća u Fors Indiju, gde je nastupao zajedno sa Serhiom Perezom. Od 2017. vozio je za Reno, ali ga je nakon nekoliko sezona zamenio Esteban Okon.

Tokom 2020. Hulkenberg je dobio priliku kao zamena u Rejsing Pointu (ranije Fors Indija), a naknadno i u Aston Martinu, dok je 2022. privremeno uskočio umesto Fetela.

Naredne sezone se vratio kao redovan član Hasa, gde je vozio u tandemu sa Kevinom Magnusenom. Uoči 2025. dobija novi angažman u Zauberu, koji se priprema za transformaciju u Audi od 2026.

image
Live