Srbija i Balkan

Đukić Dejanović: Nema finansija za izjednačavanje početnih plata sa republičkim prosekom

Ona je istakla da je u dijalogu koji zajedno vodi sa premijerom Milošem Vučevićem i predstavnicima reprezentativnih sindikata, ponuđeno povećanje plate za prosvetare od 12 odsto
Đukić Dejanović: Nema finansija za izjednačavanje početnih plata sa republičkim prosekom© TANJUG/ STRAHINJA AĆIMOVIC

Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović rekla je da će se tokom 2025. godine intenzivno raditi na tome da se izjednače početne plata zaposlenih u sistemu obrazovanja sa prosečnim platama u ostalim sektorima.

Međutim, zbog finansija kojima raspolažu, tako nešto sada nije moguće.

Ona je istakla da je u dijalogu koji zajedno vodi sa premijerom Milošem Vučevićem i predstavnicima reprezentativnih sindikata, ponuđeno povećanje plate za prosvetare od 12 odsto.

Podvukla je da bi povećanje usledilo od januara naredne godine.

Upitana o spiskovima koje su direktori škola morali da naprave i na kojim bi se našli nastavnici koji su protestovali, Slavica Đukić Dejanović je rekla da je Zakon o štrajku jasno definisan i da su obaveze direktora da evidentiraju ako neko ne dođe na posao.

Reprezentativni sindikati prosvete najavili su u utorak da će zajedno sa predškolskim kolektivom, stupiti u jednodnevni štrajk 2. oktobra, za kada su u podne najavili i protestni skup ispred Skupštine Srbije i šetnju do Vlade Srbije.

Đukić Dejanović je učestvovala i na predstavljanju Nacionalne čitanke za učenike prvog i drugog razreda osnovnih škola.

"Nacionalna čitanka nije zbir tekstova u kojoj učenici treba da nauče definicije, već obavezno nastavno sredstvo namenjeno razvijanju svesti, negovanju tradicije i kulture srpskog naroda, kao i nacionalnih manjina koji žive u Srbiji", rekla je resorna ministarka.

Đukić Dejanović je najavila da će u narednim danima čitanka biti distribuirana u svim školama, a učenici će je dobiti besplatno.

Istakla je da je inicijativa za njenu izradu potekla od predsednika Srbije Aleksandra Vučića, kako bi se učenici upoznali sa tradicionalnim vrednostima, kulturom, nasleđem i da bi imali više saznanja o svojoj zemlji.

image