Srbija i Balkan

Skupština Beograda: Usvojen plan druge etape izgradnje metroa, na trasi 24 stanice

Odbornici izglasali plan kojim se detaljno razrađuju nadzemne zone, stanice od Bežanijske kose do Mirijeva, povezanost sa drugim prevoznim sredstvima
Skupština Beograda: Usvojen plan druge etape izgradnje metroa, na trasi 24 staniceGetty © Credit Yuanyue Be

Odbornici Skupštine grada Beograda usvojili su sinoć Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade druge linije metro sistema (druga etapa) kojim su detaljno razrađuju nadzemne zone, koje su namenjene izgradnji objekata metro sistema, i nalaze se neposredno uz trasu ili na samoj trasi druge etape druge metro linije.

Definisane su i 24 stanice buduće metro linije - Metro linija 2 je planirana na sledećem pravcu: Depo Bežanija - Marka Čelebonovića - KBC Bežanijska kosa - Železnička stanica Zemun - Zemun Novi grad - Ugrinovačka - Filipa Višnjića - Stadion Zemun - Gradski park - Džona Kenedija - Opština Novi Beograd - Merkator - Arena - Blok 18 - Savski trg - Slavija - Karađorđev park - Južni bulevar - Grčića Milenka - Vojislava Ilića - Pijaca Zvezdara - Mite Ružića - Ustanička - Mirijevo.

Direktorka službe glavnog urbaniste Svetlana Jovičinac rekla je da su metrostanice na predmetnoj deonici planirane vrlo pažljivo u zoni pešačke dostupnosti i da su opslužene svim vidovima javnog transporta, odnosno da su povezane s autobuskim, trolejbuskim i tramvajskim linijama.  Usvojeni su i planovi detaljne regulacije za delove opština Palilula, Novi Beograd, Savski venac, Rakovica i Zvezdara, kao i nekoliko izmena i odluka o izradi budućih planova regulacija.

Jovičinac je navela da očekuju da će tim planskim dokumentima povećati atraktivnost i ambijentalne vrednosti tih područja, poboljšati komunalna i saobraćajna infrastruktura, unaprediti životna sredina i zdravlje stanovnika.

Odbornici opozicije usprotivili su se usvajanju tih planova, optuživši vladajuću koaliciju da ne vodi računa o potrebama građana, već isključivo interesima njima bliskih investitora. Posebno su se protivili seči šume i gradnji stambenog kompleksa na Košutnjaku, na mestu sadašnjeg Avala filma, navodeći da se time dodatno narušava eko-sredina i da će to doprineti još većem zagađenju. Odbornici opozicije kritikovali su projekat izgradnje metroa koji je, kako su naveli, najavljen još pre četiri godine, a nije ni počeo da se gradi.

image
Live