Srbija i Balkan

Momirović o detaljima akcije "Bolja cena": Povoljne cene u radnjama svaki dan

Trgovci će se u značajnoj meri odreći svojih marži, neki od njih će poslovati sa nula odsto zarade, a na nekim artiklima kako bi ih učinili dodatno povoljnim za građane, poslovaće i sa negativnom maržom, objašnjava ministar trgovine Srbije
Momirović o detaljima akcije "Bolja cena": Povoljne cene u radnjama svaki dan© FOTO TANJUG/ ALEKSANDRA ORLIĆ/ bg

Potrošači u Srbiji do kraja godine mogu da računaju da će u radnjama naći makar jedan artikal iz 20 kategorija osnovnih proizvoda koji će trgovci prodavati sa minimalnom zaradom, a u nekim slučajevima i bez nje.

Posle nekoliko zemalja iz regiona i u Srbiji je zaživeo dogovor države sa maloprodajama. Ministar trgovine Srbije Tomislav Momirović za "Novosti" pojašnjava kako je zamišljena akcija "Bolja cena" i ko sve u njoj učestvuje.

"Imaćemo konstantnu akciju koja podrazumeva da će minimum jedan proizvod iz svake od ovih kategorija imati 'Bolju cenu - cenu za narod'. Takođe, maloprodavci će moći da, u skladu sa politikom konkurencije, izaberu i više od jednog artikla unutar kategorije, kao i da akciji priključe i druge proizvode u skladu sa svojom poslovnom politikom", objašnjava ministar.

Kako dodaje, u saradnji sa prodavcima na malo na sastanku je identifikovano 20 kategorija proizvoda kao kategorije u kojima postoji potreba da trgovci naprave dodatni napor kako bi omogućili bolje cene za narod. U tih 20 kategorija proizvoda od 12. septembra pa sve do 31. decembra 2023. godine biće na snazi konstantna akcija.

"Trgovci će se u značajnoj meri odreći svojih marži, neki od njih će poslovati sa nula odsto zarade, a na nekim artiklima kako bi ih učinili dodatno povoljnim za građane, poslovaće i sa negativnom maržom. Tako će motivisati i proizvođače da se značajno uključe i podrže akciju", objašnjava Momirović.

Proizvodi u prodavnicama biće jasno označeni znakom "Bolja cena" kako bi potrošačima bilo lakše da ih nađu na polici i kupe.

"Svi ovde trpe, od države do trgovaca, ali je najvažnije da taj pritisak što manje osete građani. Vidimo da su najveće kompanije, trgovinski lanci, uzeli učešće u ovoj važnoj akciji za naš narod. Svi su pokazali jednu zavidnu dozu odgovornosti i želju da ispunimo osnovni cilj akcije 'Bolje cene', a to je da cene ovih proizvoda budu najniže ili među dve najniže u toj kategoriji u Evropi. Ministarstvo će pratiti analitiku na nedeljnom nivou", navodi ministar trgovine. 

Za sada je akcija "Bolja cena" pozicionirana na oko 20 kategorija proizvoda. Da li će se broj kategorija povećavati, biće odlučeno nakon protoka vremena i praćenja.

"Država je tu da stvori fer uslove na tržištu i mi smo u poslednjih deset godina uspeli da omogućimo da u trgovini imamo konstantan rast konkurencije, a upravo ta konkurencija može garantovati bolje cene za naše građane. Berlinski zid je pao pre skoro 40 godina i mi moramo da stvaramo modernu ekonomiju i društvo u kome raste standard. Populizam je najopasniji u ekonomiji", reko je ministar za "Novosti".

image