Sa nacionalnog paviljona Srbije u Kini širi se miris hleba i ajvara
Prema procenama Kineskog međunarodnog sajma uvoza, nacionalni paviljon Srbije do sada je posetilo oko 50.000 ljudi i spada u najposećenije.
U Šangaju na dva paralelna sajma – Kineskom međunarodnom sajmu uvoza i Međunarodnom sajmu vina "Provajn" - Srbiju predstavlja 35 kompanija, koje su u prethodnih pet dana ostvarile više stotina sastanaka.
Pomoćnik Generalnog sekretara Vlade Srbije Danijel Nikolić očekuje da će Kineski međunarodni sajam uvoza i sajam vina u Šangaju biti plodonosni.
"Ovo je kruna posete predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijerke Ane Brnabić Kini i dokaz da su se naši odlični odnosi sa tom zemljom izmestili u realan život", rekao je Nikolić.
Sledeća faza jeste da se, kako je rekao, vrati i poveća broj turista u odnosu na 2019.godinu koja je bila odlična po broju posetilaca iz Kine.
"Velika je zainteresovanost svih posetilaca i vrlo su oduševljeni kada čuju da postoje direktne linije, kao i da će Šangaj i Gvan Džo biti povezani sa Beogradom", rekao je Nikolić.
A sa nacionalnog paviljona Srbije, u okviru Kineskog sajma uvoza, širi se miris hleba i ajvara, javlja Tanjugov izveštač.
Da se Kinezima posebno dopao srpski hleb jasno je kada se pogleda red ispred paviljona Srbije u kome čekaju da isprobaju njima malo poznato pšenično brašno.
Tome svedoči i junior šef kluba Aleksandar Ilić koji sve to priprema.
"Veoma su zainteresovani jer je to za njih nešto novo. Pšenično brašno kod njih nije zastupljeno, oduševljeni su pogotovo, u kombinaciji sa našim ajvarom. Interesuje ih i proces pripremanja hleba, a posebno vole pikantan ajvar", rekao je Ilić za Tanjug.
Pomoćnik Generalnog sekretara Vlade Srbije nije iznenađen reakcijom Kineza, a to i jeste bila namera Srbije – da se predstavi sa onim što je zanimljivo za kinesko tržište.
"Miris hleba ih je potpuno očarao jer hleb nije nešto što je svojstveno kineskom narodu, jer uglavnom jedu pirinač. Potrudili smo se da donesemo ukuse kako hleba, tako čvaraka, ajvara, suhomesnatih proizvoda iz Srbije. To je ono što je izazvala najveću reakciju kineskih posetilaca nacionalnog štanda i vrlo su bili zainteresovani da probaju našu rakiju i naše vino", rekao je Nikolić.
Na pitanje posetilaca sajma gde sve to može da se kupi, predstavnici srpske države su ih upućivali na ekonomski paviljon gde se predstavljaju srpski privrednici.
"Za ovih pet dana naše kompanije su ostvarile više stotina sastanaka. Mislim da ovako zajednički nastup gde država prikaže najbolje šta ima od kulturnog nasleđa i ono najbolje što ima u smislu proizvoda po kojima smo poznati, je dobitna kombinacija za Srbiju na međunarodnom sajmovima", objašnjava Nikolić.
Na ekonomskom paviljonu je i direktor "Aevum Pet Kere-a" Dušan Jovanović, koji je za Tanjug ocenio da je sajam u Šangaju prevazišao njihova očekivanja.
"Ovo je klasičan B2B sajam. Nijedan sastanak nije bio besmislen. Suština je da idemo ubrzano sa usaglašavanjem sertifikata sa Kinom i nakon potpisivanja Sporazuma o slobodnoj trgovini mogućnosti su neverovatne", rekao je Jovanović.
Kako kaže, shodno poziciji Srbije u svetu, izvozi se na tržište EU, Evroazijske federacije, a njima je, dodaje trenutno glavno tržište Rusija.
"Smatramo da je podjednako veliko i važno i kinesko tržište", rekao je Jovanović.
U blizini Nacionalnog paviljona Srbije je i paviljon Kine, a na njihovom štandu kao važan projekat koji su Kinezi realizovali prikazan je i most koji je postao simbol prijateljstva Srbije i Kine - Zemun-Borča, koji je u Beogradu izgradila kineska kompanija u okviru inicijative Pojas i put.
Srbija je, inače, počasni gost na 6. Kineskom međunarodnom sajmu uvoza u Šangaju.