Srbija i Balkan

Nema ko da vozi domaće autobuse i kamione: Vozače ne mami ni plata od 3.500 evra

Situacija će biti još gora jer od 170.000 licenciranih vozača, više od 50.000 starije je od 55 godina, dok je samo 15.000 mlađih od 30 godina
Nema ko da vozi domaće autobuse i kamione: Vozače ne mami ni plata od 3.500 evra© Omar Marques/Anadolu via Getty Images

Srbiji nedostaje skoro 35.000 ljudi za volanom autobusa i kamiona, a čak ni plata od 3.500 evra nije dovoljna da se kvalifikovani vozači jave za posao, rekao je saobraćajni inženjer i direktor poslovnog udruženja Drumskog saobraćaja "Srbijatransport Beograd" Goran Aleksić za RTS.

On otkriva da su podaci o manjku od 20.000 vozača, kojim se najčešće barata, iz 2019. godine, a da se od tada situacija dodatno pogoršala.

"Značajno je smanjen priliv novih vozača, tako da je van srednjih škola došlo, kroz stručnu profesionalnu kompetenciju, negde oko hiljadu novih vozača, a trebalo je oko 15.000, 16.000", rekao je Aleksić i dodao da se gubici radne snage nadoknađuju iz inostranstva, na primer iz Indije.

Naglašava da i tu postoje ograničenja.

"Vozači koji dolaze iz inostranstva mogu da rade samo u unutrašnjem transportu. Teško da ćemo mi iz domaćih resursa njih zameniti. Znači, njihova obuka u narednom periodu je jedan od važnih segmenata, oni su naša budućnost", priznaje sagovornik RTS.

Kaže da imamo 170.000 licenciranih vozača, a od tog broja više od 50.000 starije je od 55 godina, dok je samo 15.000 mlađih od 30 godina.

"Tek u narednom periodu se priprema još veći jaz", upozorava Aleksić i kao jedan od razloga za nedovoljan broj novih vozača navodi demografsku situaciju u Srbiji.

"Manje je onih koji se školuju za to zanimanje, a, s druge strane, došlo je do većeg obima rasta privrede i većih zahteva za prevozom. Broj domaćih izvozno-uvoznih deklaracija od 2015. godine do danas u međunarodnom prevozu porastao je za više od 56 odsto, a kada je tranzit u pitanju i za više od 86 odsto", ukazao je Aleksić.

image