Srbija i Balkan

Prsluk u svako doba dana i noći: Koja su nova pravila za vozače električnih trotineta

Vozači električnih automobila spadaju u ranjivu kategoriju učesnika u saobraćaju i zato za njih važe drugačija pravila
Prsluk u svako doba dana i noći: Koja su nova pravila za vozače električnih trotinetaGetty © Mike Kemp/In Pictures

Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije pukovnik Vladan Nikolić naglasio je da vozači lakih električnih vozila, odnosno trotineta u svako doba dana moraju da nose reflektujući prsluk i zakopčanu zaštitnu biciklističku kacigu.

Istakao je da ovi vozači spadaju u ranjivu kategoriju učesnika u saobraćaju i da je poseban razlog za uvođenje ovih propisa upravo njihova bezbednost.

"Zakonska je obaveza i još važnije može da zaštiti. Osim kacige, njihova uočljivost je propisana na odgovarajući način – kada se kreću kolovozom uključujući biciklističku traku, oni moraju, u svako doba dana, da nose reflektujući prsluk, a kada se kreću biciklističkom stazom i pešačko – biciklističkom stazom, onda samo u uslovima smanjene vidljivosti. Tada to ne mora biti ceo prsluk, može biti i neka reflektujuća materija na njemu", rekao je Nikolić za Tanjug.

Kazne za prekršaje koje počine vozači lakih električnih vozila mogu iznositi i od 120.000 - 140.000 i taj najveći iznos, objasnio je Nikolić je u slučajevima kada se kreću na autoputu, a posebno kada tom prilikom na trotinetu voze i dete.

"To je najteži prekršaj, svakako kao ravnopravni učesnici u saobraćaju prepoznato je i ako počine nasilničku vožnju, uzrokuju saobraćajnu nezgodu u kojoj je neko povređen, povrede nekoga. Prepoznato je ako učine nešto što ima obeležje krivičnog dela. Oni su potpuno ravnopravni učesnici u saobraćaju, sa određenim karakteristikama i određenim specifičnostima, ali snose odgovornost kao i svi drugi učesnici u saobraćaju", objasnio je Nikolić.

Kada je reč o testiranju vozača na prisustvo alkohola i/ili psihoaktivnih supstanci u organizmu, čemu podležu i vozači trotineta, Nikolić je rekao da saobraćajna policija na godišnjem nivou zbog nedozvoljene količine alkohola iz saobraćaja isključi između 50.000 i 60.000 vozača.

"Mnogo manje zbog prisustva psihoaktivnih supstanci, ali tu se stvari ubrzano menjaju – manje takvih prekršaja smo otkrivali zbog toga što je tehnologija otkrivanja takvih prekršaja bila drugačija. Sada imamo i neke brze testove", rekao je Nikolić.

image