Sve dozvoljeno u predizbornoj trci? Kamala Haris objavljuje oglase sa lažnim naslovima
Američka potpredsednica Kamala Haris koristi reklame za pretragu na "Guglu" koje su povezane sa stvarnim novinskim člancima iz legitimnih izvora, ali su naslovi i opisi izmenjeni kako bi se demokratska kandidatkinja prikazala na povoljniji način, navodi se u izveštaju "Aksiosa".
Kampanja Harisove objavljuje takve oglase koji se povezuju sa pričama "skoro desetina" novinskih kuća, uključujući Si-En-En, AP, Si-Bi-Es, "Gardijan", "JuEsEj tudej" i druge najmanje od 3. avgusta, preneo je portal.
The Harris campaign has been editing news headlines and descriptions within Google search ads that make it appear as if the Guardian, Reuters, CBS News and other major publishers are on her side, @sarafischer writes. https://t.co/BaVTz8Hyrf
— Sophia Cai (@SophiaCai99) August 13, 2024
Kako se navodi, oglasi oponašaju stvarne vesti "dovoljno blisko" da mogu potencijalno da obmanu korisnike. "Aksios" navodi da su takvi oglasi "uobičajena praksa", ali je priznao da prema Guglovom centru za transparentnost oglasa, Donald Tramp ne prikazuje ove vrste obmanjujućih oglasa.
Pojedini mediji naveli su da "nisu bili svesni" da se njihovi brendovi predstavljaju na ovaj način, navodi portal. Portparol "Gardijana" rekao je da će kompanija "obratiti 'Guglu' za više informacija o ovoj praksi".
U međuvremenu, "Gugl" je saopštio da ova praksa ne krši njihova pravila, tvrdeći da pošto su oglasi označeni kao "sponzorisani", oni se "lako razlikuju" od legitimnih rezultata pretrage.
Međutim, tehnološki gigant je priznao da zbog navodnog "tehničkog kvara" u njihovoj biblioteci oglasa, za neke od oglasa "izgleda" nedostaju neophodna upozorenja, napisao je "Aksios".
Portparol "Gugla" obećao je da će istražiti problem, ističući da je kompanija godinama "pružala dodatne nivoe transparentnosti posebno za predizborne oglase".