Svet

Kamalina kampanja na društvenim mrežama deset puta skuplja od Trampove

Haris je potrošila 57 miliona dolara na oglase na "Guglu" i "Meti" u poređenju sa samo 5,6 miliona dolara koliko je izdvojio Tramp
Kamalina kampanja na društvenim mrežama deset puta skuplja od Trampove© Tanjug/AP Photo/Julia Nikhinson

Kamala Haris potrošila je deset puta više novca od Donalda Trampa na digitalno oglašavanje otkako je postala predsednički kandidat demokrata, što je znak da se kampanje razlikuju u svojim taktikama da dođu do birača i malih donatora.

Otkako je 21. jula predsednik Sjedinjenih Američkih Država Džozef Bajden ispao iz trke za novi mandat, Haris je potrošila 57 miliona dolara na oglase na "Guglu" i "Meti" u poređenju sa samo 5,6 miliona dolara koliko je izdvojio Tramp, pokazala je analiza "Fajnenšel tajmsa".

Konstatuje se da republikanski kandidat čuva gotovinu i oslanja se na tradicionalne medije.

Digitalne reklame potpredsednice SAD i kandidata demokrata deo su kampanje vredne 139 miliona dolara koliko je kampanja Bajden-Haris potrošila na tehnološke platforme od početka godine, u poređenju sa 22,5 miliona dolara od Trampa i grupa koje podržavaju njegovu kandidaturu.

Ulaganje u digitalni marketing pomoglo je Harisovoj da privuče novac za izbornu bitku protiv Trampa za koju se očekuje da će biti najskuplja trka za Belu kuću ikada, ističe FT.

Ona takođe nadmašuje po izdvojenim sredstvima svog republikanskog rivala u tradicionalnom oglašavanju na televiziji i drugim medijima.

Trampova digitalna kampanja ove godine je u suprotnosti sa onom iz 2020, koja je do ovog trenutka u godini potrošila 91 milion dolara na onlajn oglase, dok je pre četiri godine izdvojio 275 miliona dolara za "Fejsbuk" i "Gugl".

"Alfabet" i "Meta" su bili glavni primaoci onlajn potrošnje kampanja, obezbeđujući kandidatima vidljivost na "Gugl" stranicama gde izlaze među prvim rezultatima pretrage, kao i na Jutjubu i Fejbsuku, Instagramu, Vocapu...

Digitalno oglašavanje postalo je ključno za predsedničke kandidate da prenesu svoje izborne poruke, ali je takođe važno i u prikupljanju donacija.

Trampova znatno manja potrošnja na digitalne oglase uticala je i na pad udela malih donatora u njegovom prikupljanju sredstava: iznosi manji od 200 dolara, koji su činili 61 odsto prikupljenih sredstava na izborima 2020, spali su na 40 odsto 2024. godine.

Trampovi pravni troškovi takođe su do sada potrošili oko šestinu njegovog budžeta, što mu je dalo manje prostora da troši na oglašavanje, ističe se u tekstu.

Zvaničnici Trampove kampanje nisu odgovorili na zahteve za komentar. 

Većina digitalnih reklama Harisove su zahtevi za donacije, iako se od 9. avgusta na njenim Fejsbuk i Instagram nalozima prikazuju oglasi o abortusu.

Uprkos potrošnji na digitalne reklame, tradicionalni televizijski i radio spotovi i dalje dominiraju u troškovima kampanje Harisove. Uključujući novac obećan dok je Bajden bio demokratski kandidat, kampanja potpredsednice SAD je uložila 286 miliona dolara za takve reklame. Veći deo je zakazan za oktobar, pošto u nekim državama prevremeno glasanje počinje nedeljama pre izbora.

Trampova kampanja je u te svrhe izdvojila 187 miliona dolara.

Više novca od Trampa, kampanja Harisove plaća i na platformama za digitalni striming kao što su "Netfliks", "Hulu" i "En-Bi-Si Pikok", kao i povezanim televizorima kao što su "Roku" i "Samsung TV". Demokratska kandidatkinja izdvaja za to 56 miliona dolara, a republikanski protivkandidat 30 miliona dolara. 

image