Svet

Nemački automobilski gigant pred bankrotom: Ima li spasa za "Folksvagen"?

Nemačka je kao lider EU uništila čitave industrije istočnoevropskih zemalja, pod plaštom lepih reči o evropskom jedinstvu i prosperitetu, a rezultati nedeljnih izbora u Saksoniji i Tiringiji pokazali su da je, barem u istočnim državama te zemlje, većini ljudi dosta pogrešne politike nemačkih vlasti
Nemački automobilski gigant pred bankrotom: Ima li spasa za "Folksvagen"?© RT Balkan / Adobe Stock

Otvoreno je novo poglavlje u hronici deindustrijalizacije Nemačke, pa je tako rukovodstvo "Volksvagena" saopštilo da bi ta kompanija prvi put u svojoj 87-godišnjoj istoriji mogla da zatvori fabrike u toj zemlji. Reč je o mogućoj likvidaciji dva preduzeća - za proizvodnju automobila i komponenti, piše Irina Alksnis za RIA Novosti.

Ništa manji javni i medijski šok izazvala je poruka da je "u cilju uštede koncern razmišljao i o raskidu sporazuma sa sindikatima koji je potpisan do 2029. godine".

Naime, "Folksvagen" se smatra (mada bi verovatno bilo ispravnije reći da se smatrao) u Nemačkoj poslodavcem "zlatnog standarda": najpouzdaniji posao, najizdašnije socijalne garancije, najveće plate, stoga su planovi kompanije, izazvali buru negodovanja, posebno sindikalnih struktura, koje su najavile masovni otpor najavljenim planovima.

Vlasti, sa svoje strane, vrše pritisak i na "Folksvagen", insistirajući na pronalaženju alternativa kojima bi se izbegle navedene namere. A možda će čak i uspeti da ostvare svoj cilj, neko vreme, jer nema potrebe da se govori o radikalnom rešenju nastalih problema.

Činjenica je da su nepopularni planovi menadžmenta "Folksvagena" zasnovani na sve nepovoljnijoj realnosti, a trendovi su za Nemce sumorni i nema nade da će se oni preokrenuti ni na srednji rok.

Nemačka kao brod koji tone

Prema rečima generalnog direktora kompanije Olivera Blumea, "Nemačka kao mesto poslovanja sve više zaostaje u pogledu konkurentnosti", a generalno, "evropska automobilska industrija je u veoma teškoj i ozbiljnoj situaciji".

Kako navodi, postoji mnogo razloga za tu situaciju. Jedan od razloga je veoma skupa radna snaga u Nemačkoj, naviknuta na najviši nivo socijalne sigurnosti. Tu je i uspon kineske automobilske industrije, pre svega proizvođača električnih vozila, zatim gubitak ruskog gasa (čija je jeftinoća u velikoj meri kompenzovala visoku cenu rada), kao i "pucanje sebi u noge" u vidu napuštanja ruskog tržišta i još mnogo toga.

Alksinsova navodi da rukovodstvo "Folksvagena" očigledno čeka bankrot, a da bi se izbegao tako neprijatan scenario u budućnosti, ta kompanija se suočava sa potrebom da preduzme oštre mere.

Štaviše, jasno je: što se duže odlaže sa odlukom, to će biti bolniji uticaj, a Nemačka kao takva sve više podseća na "Titanik", pa se niko neće mnogo iznenaditi ako na kraju "Folksvagen" odluči da konačno napusti brod koji tone.

Nemačka je kao lider Evropske unije uspešno uništila čitave industrije istočnoevropskih članica EU pod plaštom lepih reči o evropskom jedinstvu i prosperitetu.

Rezultati nedeljnih izbora u Saksoniji i Tiringiji pokazali su da je, barem u istočnim državama te zemlje, većini ljudi već dosta takvog pristupa, navodi Alksnis za RIA Novosti. Istina, do sada nemački kao i zapadni establišment uopšte nije pokazao ni najmanji nagoveštaj promene politike i spreman je da tvrdoglavo nastavi da se drži svoje linije.

image