TikTok izbori: Donald Tramp i Kamala Haris u borbi za mlađe birače
Dok je trka za Belu kuću 2016. označena kao "Fejsbuk izbori" jer su kampanje i glasači hrlili na ovu platformu, ove godine TikTok je aplikacija koju su Kamala Haris i Donald Tramp izabrali za svoju onlajn bitku za mlađe glasače.
"Ovi izbori su bili TikTok izbori", rekla je "Fajnenšel tajmsu" Lara Koen iz "Linktrija", aplikacije za kreiranje personalizovanih veb stranica koja sarađuje sa svim društvenim mrežama i platformama.
Kampanje su "svesne da je (generacija Z) demografska grupa koju treba da targetiraju ako žele da pobede – a to počinje stvaranjem entuzijazma na mreži", objasnila je ona.
Kampanje su se okrenule TikToku nakon što je Mark Zakerberg odlučio da Fejsbuk biše nije prijateljski naklonjen političkom sadržaju. Sa druge strane, Iks Ilona Maska je suviše "pro-Trampov" za demokrate.
TikTokov algoritam, sa druge strane, omogućava kampanjama da dopru do nove publike koja inače ne bi tražila politički sadržaj.
Da bi povećao domet Harisove, njen tabor je angažovao ono što je zamenik menadžera kampanje Rob Flaerti opisao kao čopor "divljih 25-godišnjaka" da prate trendove u muzici i popularne stilove uređivanja spotova za TikTok.
"Čopor divljih 25-godišnjaka" je kreirao svoje video snimke na teme kao što su abortus i klimatske promene i kombinovao ih sa snimcima Trampovih lapsusa.
Istovremeno, kampanja je otvoreno udvarala kreatorima TikTika, pozivajući ih na gala događaje u Beloj kući i na Nacionalnu konvenciju demokrata, u nadi da će se njihove poruke i tako "organski" proširiti na njihove brojne pratioce.
Trampov TikTok je imao nešto mračniju ponudu – video snimke uz preteću muziku, sa mračnim predviđanjima o ekonomiji i rastućoj imigraciji pod Harisovom administracijom i upozorenjima na "naciju u opadanju".
Uprkos snimcima kreiranim da ciljaju generaciju Z, "Harismanija" je izgubila na snazi poslednjih nedelja, kako u anketama tako i na TikToku.
A s obzirom da je predizborna trka izuzetno tesna, a kampanja pri kraju, ostaje da se vidi da li će kampanja na TikToku ikome doneti prednost.