Svet

Tviter u raljama EU: Brisel nameće pravila moderiranja

U slučaju da se "Tviter" ne pridržava pravila, mogao bi da se suoči sa ozbiljnim kaznama, uključujući zabranu poslovanja u Evropi
Tviter u raljama EU: Brisel nameće pravila moderiranjawww.globallookpress.com © www.imago-images.de

Kompanija "Tviter" u vlasništvu Ilona Maska mogla bi da potpadne pod stroža pravila Evropske unije kada je moderiranje sadržaja u pitanju, i to uprkos sumnjama da je platforma dovoljno velika da bi se kvalifikuje.

"Tviter" i "izvršna ruka EU" spremaju se da kompaniju označe kao "veoma veliku onlajn platformu" (VLOP) u skladu sa novim Zakonom o digitalnim uslugama (DSA), prenosi "Blumberg".

To znači da će kompanija, zbog toga što ima dovoljno mesečnih aktivnih korisnika na nivou EU, morati da izveštava o tome kako uklanja štetne postove i čak bi mogla da bude primorana da promeni svoje algoritme u skladu sa onima koje nameće Evropska komisija.

Za Maska, to znači da će njegova kompanija biti podvrgnuta mnogo oštrijem regulatornom sistemu i, u slučaju da se ne pridržava pravila, mogla bi da se suoči sa značajnim kaznama - do šest odsto prihoda kompanije ili čak zabranom poslovanja u Evropi.

Tehnološke kompanije, bez obzira na njihovu veličinu, moraju da poštuju osnovna pravila DSA i da uklone ilegalni sadržaj u svih 27 zemalja EU.

Najveće platforme EU – sa više od 45 miliona aktivnih korisnika mesečno suočiće se sa centralizovanim, oštrijim nadzorom izvršnog ogranka EU u Briselu.

Neki zvaničnici EU su bili zabrinuti da "Tviter" možda neće imati dovoljno korisnika da bi bio označen kao VLOP, što je omogućilo Masku da izbegne najznačajnije promene u pravilima EU o moderiranju sadržaja. Krajem oktobra, pre nego što je Mask kupio platformu, neki su interno verovali da će kompanija pasti ispod praga od 45 miliona korisnika, pogotovo posle Bregzita.

Uprkos tome, kompanija se pripremila za VLOP imenovanje, a takođe je planirala internu reviziju kako bi se uverila da će biti u skladu sa propisima DSA, rekli su zaposleni u "Tviteru".

Oni su očekivali rast korisnika i bili su zabrinuti da bi prijavljivanje manje od 45 miliona aktivnih korisnika mesečno moglo da utiče na reputaciju "Tvitera" među oglašivačima.

image