Svet

Kinezi pokreću revoluciju na polju automobilskih baterija

Tehnologija baterija i dalje se i snažno razvija, a kineske kompanije predvode ove promene
Kinezi pokreću revoluciju na polju automobilskih baterijawww.globallookpress.com © Huang Bohan

"Goušn haj-tek", jedan od najvećih proizvođača baterija za automobile u Kini, saopštio je da je razvio tehnologiju koja će obezbeđivati jeftinije i snažnije baterije za električna vozila, prenosi "Blumberg".

"Goušn haj-tek" je nedavno predstavio bateriju koja se sastoji od litijuma, gvožđa i mangana fosfata, skraćeno LMFP, za koju tvrdi da će zahtevati punjenje na 1.000 kilometara. Do sada su, uglavnom skuplje nikl-kobaltne baterije, omogućavale takav radijus.

"To je novi skok", rekao je Čeng Kijan, izvršni predsednik ove kompanije, u telefonskom intervjuu iz Tokija.

Ova inovacija pokazuje da se tehnologija baterija i potrebe za sirovinama i dalje razvijaju, i da su u suštini nepredvidive. Svetski proizvođači automobila nastoje da smanje troškove, uz istovremeno povećanje performansi električnih vozila. Kineske kompanije nastavljaju da predvode ove promene.

Punjenje će trajati oko 15 minuta

"Goušn" očekuje da će njihova LMFP baterija koštati pet odsto manje od konvencionalne LFP baterije i čak 20 do 25 odsto manje od nikl-kobaltnih baterija.

LMFP baterija može da zameni neke nikl-kobaltne "sa istim performansama, ali nižim troškovima i boljom bezbednošću", objasnio je Čeng. "To je veoma privlačno za proizvođače elektro-automobila i očekujem da će mnoge kompanije pratiti ovaj trend."

LMFP tehnologija nije nova, ali se ovakve ćelije tradicionalno nisu koristile na električnim automobilima zbog niske provodljivosti na visokim temperaturama.

Kompanija "Goušn" smatra da je njihova nova baterija, koju naziva "astroino", prevazišla te tehničke izazove. Osim toga, ćelije sa dodatkom mangana stvoriće stvarnu priliku za takmičenje sa ostalim tehnologijama i kompanijama.

Kako smatra Viktorija Hagil, analitičarka za istraživanje baterija u londonskoj konsultantskoj kući "Fo moušn", LMFP će zauzeti šest odsto tržišnog udela do 2040. godine, verovatno nadmašivši druge nove opcije, kao što su natrijum-jonske baterije.

Prema čengu, "astroino" bi se mogao naći u masovnoj proizvodnji već u drugom kvartalu sledeće godine, budući da je baterija prošla sve bezbednosne testove. LMFP baterije će se proizvoditi u dve fabrike u kineskoj provinciji Anhui.

Takođe, "Goušn" planira izgradnju fabrike baterija u američkoj državi Mičigen. Kompanija je prošle godine bila osmi najveći proizvođač baterija na svetu, izveštava "Blumberg".

Među prednostima ove nove baterije je i mogućnost brzog punjenja, koje će trajati nešto više od četvrt sata.

"Možete da popijete šolju kafe i odmorite se na stanici za punjenje, a baterija će se napuniti u roku od 18 minuta", dodao je Čeng.

image