"Mersk": Recesija na vidiku a indikatori globalne trgovine u crvenom
Globalna trgovina će verovatno usporiti ove godine kako zapadne ekonomije padaju u recesiju, ocenio je izvršni direktor "Merska", druge najveće svestske kompanije za transport.
Soren Skou, šef danske grupacije, rekao je za "Fajnenšel tajms" da posle godina ogromnog profita, svetsku trgovinu očekuje smanjenje zarade, potražnje i vozarina zbog pada poverenja potrošača i pada potrošnje.
"Vidimo da se nazire recesija . . . S jedne strane, nikada nismo ostvarili tako sjajan rezultat finansijski, ali svaki indikator koji gledamo treperi jarko crvenom bojom. Jasno je da očekujemo usporavanje, očekujemo niže zarade u budućnosti“, rekao je Skou.
Kompanija je prijavila 16. uzastopni rast zarade u trećem kvartalu, nadmašivši prognoze analitičara sa povećanjem osnovne operativne dobiti za 60 odsto na 10,9 milijardi dolara.
Skou je rekao da su vozarine počele da se normalizuju i da se uska grla u lancu snabdevanja - uzrokovana porastom potražnje nakon prvog talasa pandemije - ublažavaju.
"Mersk" je naručio relativno malo novih brodova tokom perioda procvata u poslednje dve godine, ali su druge linije proširile svoje kapacitet daleko više, što je izazvalo strahovanja da će ti brodovi stići tek kad industrija uspori.
Skou je rekao da će 2023. godina ili predstavljati "konačan dokaz" njegove dugogodišnje teze da je industrija pomorstva postala racionalnija zbog konsolidacije ili će pokazati da je ostala sklona lošim odlukama. Špedicije, od kojih su većina u privatnom vlasništvu, za razliku od "Merska" koji je na berzi, tradicionalno su prolazile kroz cikluse od velikog procvata do kraha.
"Spremni smo za ovo", rekao je Skou.
"Mersk" očekuje da će se globalna potražnja za kontejnerima — što je pokazatelj rasta trgovine jer se većina prekograničnog tereta prevozi morem — smanjiti za dva do četiri procenta ove godine, u poređenju sa prethodnom procenom rasta od plus jedan do minus jedan procenat.