Američki "abramsi" u Ukrajini: Em laka meta za dronove, em ne vole blato
Gotovo je neizbežno da će Ukrajina ostati bez dela tenkovske armade koju čini 31 američki "M-1 abrams" budući da su, iako među najzaštićenijim tenkovima na svetu, posebno osetljivi na napade dronova kojima su izloženi duž cele linije fronta, konstatuje "Forbs".
Naime, FPV dronovi mogu da udare tamo gde je "abramsov" oklop najtanji: na vrhu i stranama vozila.
"Imajući u vidu veliki i vrlo tanak krov, od oko 25 milimetara, FPV čak i sa starim protivtenkovskim punjenjem može da ga probije, te usmrti ili povredi članove posade, ošteti elektroniku unutar tenka, zapali je, što bi primoralo posadu na evakuaciju", napisao je posmatrač tenkovskih akcija u Ukrajini Gabrijel Silveira.
The problem the M1 abrams may have when dealing with FPV drones in Ukraine A thread 🧵 pic.twitter.com/9pS6nNcziw
— 2S7 pion (trost) MK II (@Pion_2S7) December 31, 2023
Dodajući da su ovi tenkovi konstruisani u vreme kada se dronovi nisu koristili u vojne svrhe, kao i da je najveća šteta očekivana spreda, po njegovom mišljenju sada problem predstavlja i "abramsov" bočni oklop.
Ipak, piše "Forbs", nije nemoguće odbraniti M-1 od FPV dronova. Ukrajinci su "doradili" većinu svojih tenkova, ojačavajući im oklop – "pojačali" su britanske "čelendžere" i nemačke "leoparde".
Silveira navodi da su najbolje rešenje za "abramse" tzv. kavezi koji bi se pričvrstili sa strane i na vrh kupole, ali da se to ne može sprovesti dok ne bude suvo vreme – dodatna oprema uticala bi na težinu tenka koji bi se lako zaglavio na blatnjavom zimskom terenu.
Uz to "abramsi" su se već proslavili po tome da ne vole blato – slaba tačka su im filteri koji sprečavaju prljavštinu da prodre u motor. Dakle, ukoliko četvoročlana posada zaboravi da očisti filtere svakih 12 sati, to bi moglo da uzrokuje toliko veliko oštećenje motora, da bi jedina opcija bila remont ovog oklopnog vozila, i to u Poljskoj.