Stotine aviona "Boing 737" prizemljene nakon nedavnog incidenta u Americi
Desetine aviona "Boing 737 Maks 9" prizemljeno je širom sveta, uključujući SAD, Latinsku Ameriku, Tursku i EU, nakon što je jedna letelica bila prinuđena da izvrši prinudno sletanje zbog panela koji se odvojio u vazduhu.
U petak, let 1282 "Aljaska erlajnsa" koji je putovao iz Portlanda u Oregonu za Kaliforniju, morao je da se vrati ubrzo nakon poletanja kada se veliki komad trupa aviona odlomio, čime je kabina sa putnicima bila izložena spoljašnjem okruženju.
Niko od 174 putnika i šest članova posade u avionu nije ozbiljno povređen, iako je nekolicini ljudi bila potrebna medicinska pomoć.
Iako je uzrok incidenta i dalje nejasan, "Aljaska erlajns" je privremeno prizemljila svih 65 svojih aviona "Boing 737 Maks 9" radi bezbednosnih inspekcija.
Američka Savezna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) saopštila je u subotu da je naredila privremeno prizemljenje određenog broja aviona "Boing 737 Maks 9" kojima upravljaju američke avio-kompanije ili koji lete unutar te zemlje, kako bi se sprovele hitne inspekcije pre nego što mogu da ponovo da polete.
Naredba se odnosi na oko 171 avion, rekli su zvaničnici. "Boing" je saopštio da u potpunosti podržava odluku FAA i da "duboko žale" zbog incidenta, dodajući da njihovi tehničari pomažu u istrazi.
Agencija Evropske unije za bezbednost vazduhoplovstva usvojila je istu direktivu kao i američki regulator za vazduhoplovstvo, ali je istakla da nijedna avio-kompanija u EU "trenutno ne upravlja avionom u pogođenoj konfiguraciji", prenosi Rojters.
Britanska uprava za civilno vazduhoplovstvo saopštila je da je, iako britanske avio-kompanije ne koriste taj model, zatražila od stranih prevoznika da obave inspekcije pre letova u vazdušnom prostoru Ujedinjenog Kraljevstva.
"Turkiš erlajns" je takođe najavio da će obustaviti rad svojih pet aviona "Boing 737 Maks 9" dok se ne završi proces tehničkog pregleda, ističući da je "bezbednost letenja naš glavni prioritet".
Latinoamerički avio-prevoznici "Kopa erlajns" i "Aeromeksiko" su sledili ovaj primer, takođe prizemljivši 40 aviona.
Nedavni incident je poslednji u nizu nesreća sa kojima se suočava ta kompanija i njena najprodavanija serija "737 Maks" u poslednjih nekoliko godina.
Ti avioni su bili prizemljeni 20 meseci nakon dve nesreće u Indoneziji 2018. i Etiopiji 2019. godine, u kojima je poginulo 346 ljudi.
Ta kompanija se takođe suočavala i sa greškama u proizvodnji, a prošlog meseca je zatražila od avio-kompanija da pregledaju njene avione kako bi potražili labav vijak u sistemu upravljanja kormilom.